×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
رییس جمهوری: مدیران خوزستان باید در استان مستقر باشند

آیت الله سید ابراهیم رییسی که در یک سفر اعلام نشده به خوزستان سفر کرده است عصر جمعه در نشست شورای اداری استان خوزستان که در محل استانداری برگزار شد گفت: مدیران پروازی باید از چرخه مدیریت استان خوزستان حذف شوند و به هیچ عنوان نمی پذیرم که مدیری در استان خوزستان پروازی باشد و این در برخی دیگر از استانها هم باید انجام شود و مدیران پروازی باید از چرخه مدیریت حذف شوند.

وی به سابقه هشت سال دفاع مقدس در استان خوزستان اشاره کرد و گفت : همانگونه که مردم و مسئولان استان خوزستان در هشت سال دفاع مقدس توانستند بر مشکلات فائق آیند اکنون نیز می توانند با برنامه ریزی و کار جهادی بر این مشکلات پیروز شوند و معتقدم مشکلات استان با تلاش مضاعف وکار جهادی قابل حل می باشد.

دکتر رییسی افزود: یکی از کارهایی که باید در اولویت قرار گیرد نظارت علی الدوام بر کارهاست که بایستی با جدیت انجام شود؛ این نظارت باید از درون دولت انجام شود و مدیران دولتی نظارت قوی بر کارها داشته باشند البته دستگاههای نظارتی بیرون از دولت مانند دیوان محاسبات وسازمان بازرسی هم وظیفه نظارتی خود را انجام خواهند داد که البته این نظارت برون سازمانی است.

رییس جمهوری بیان کرد: در صورت نظارت مدیران دستگاه ها بر امور اجرایی، قطعا شاهد اثرات و نتایج قابل لمس در امر خدمت به مردم خواهیم بود.

 

اشتغال جوانان اولویت کار دولت سیزدهم

وی موضوع اشتغال در استان خوزستان را یک اصل و اولویت دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در همین راستا، طرح ها و مطالعات کاربردی در دست اقدام است که اجرایی شدن آنها با استقبال دولت همراه خواهد بود.

دکتر رئیسی با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای خوزستان در بخش کشاورزی اذعان کرد: در این زمینه باید توجه خاص و ویژه ای به استان خوزستان صورت گیرد تا از این طریق به رفع مشکلات موجود در حوزه اشتغال منجر گردد.

وی با تاکید بر اینکه در ارتباط با به کارگیری از ظرفیت های خالی صنایع و واحدهای تولیدی باید  اهتمام جدی صورت  گیرد ادامه داد: همچنین کارخانجات و واحدهای تعطیلی یا نیمه تعطیل باید در جهت تولید مجددا  احیا  و در چرخه اقتصاد قرار گیرند تا هم مشکل بیکاری جوانان حل شود و هم اقتصاد

کشور شکوفا شود.

رئیس جمهوری کشورمان با اشاره به وجود فهرست تهیه شده از ۱۰۰ واحد تولیدی استان که با مشکلات اولیه روبرو هستند گفت: موانع پیشرفت این واحدها باید رفع شود تا زمینه ایجاد فرصت های جدید شغلی در استان فراهم گردد.

وی به اهمیت ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی با ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در صورت  توجه به این حوزه، امکان بهره مندی استان از فرصت های تازه در حوزه اشتغال را شاهد خواهیم بود.

آیت الله رییسی خاطرنشان کرد: موضوع صنایع تبدیلی و فرآوری در بخش کشاورزی نیز باید با جدیت دنبال و پیگیری شود؛ لذا این حوزه نیز زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی متعددی در استان خواهد شد.

وی به نگرانی های پیش آمده در زمینه قمیت گذاری خرما هم  اشاره کرد و گفت: خرما محصول استراتژی و مهمی است که امکان ایجاد صنایع تبدیلی متعددی را در استان دارد.

رییس دولت سیزدهم بیان داشت: وزیر جهادکشاورزی طی روزهای آینده در خصوص قیمت گذاری این محصول مهم استان تصمیم گیری خواهد کرد تا نگرانی های پیش آمده در بین نخلدارن  نیز رفع شود.

 

تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در دستور کار دولت

رئیس جمهوری به ضرورت تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: از معاون اول دولت خواسته می شود تا سریعا با تشکیل نشست های کارشناسی و تصمیم گیری برای تکمیل این طرح در استان برنامه ریزی لازم را در دستور کار قرار دهد.

وی بیان داشت: این طرح علاوه بر ایجاد فرصت های متعدد شغلی در استان، باعث رونق و رشد اقتصادی کشور و به خصوص استان خوزستان خواهد شد.

 

مدیریت آب در خوزستان امری ضروری است

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله آب و مدیریت منابع آبی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه کشور با کمبود نزولات آسمانی روبرو شده اما مدیریت آب در استان خوزستان همواره باید با دقت و به شکل صحیح دنبال و در دستور کار قرار گیرد.

وی به ظرفیت شورای عالی آب برای رفع مشکلات مربوط به این حوزه به ویژه در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در این بین نیز، معتقد هستیم که مدیران باید با مردم حرف بزنند؛ لذا اگر محدودیتی اعمال می شود باید از پیش کشاورزان را در جریان بگذارند و اقناع سازی صورت گیرد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه مدیران باید الگوی کشت مناسب در شرایط فعلی را برای کشاورزان تبیین کنند گفت: در این راستا از اتحادیه های مربوط به بخش کشاورزی باید استفاده شود.

وی از اتحادیه کشاورزان به عنوان بازوان دولت نام برد و گفت: باید در تصمیم گیری ها از چنین ظرفیتی استفاده شود تا از این طریق قشر کشاورز ضرر و زیانی را متحمل نشود.

 

اجرای طرح فاضلاب در خوزستان اولویت کار مدیران باشد

رئیس جمهوری همچنین به  ضروزت اجرای طرح های آب و فاضلاب در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این طرح ها در شهرستان اهواز به عنوان یک اولویت باید مورد پیگیری قرار گیرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن، اجرایی و عملیاتی شوند.

وی بیان داشت: در این خصوص، اعتبارات لازم باید تخصیص داده شود تا عملیات اجرایی طرح ها با قوت انجام شود

رئیس جمهوری  به ضرورت اقدامات کوتاه مدت وزارت نیرو در حوزه فاضلاب شهرهای استان خوزستان قبل از شروع فصل پاییز اشاره کرد و گفت: این اقدامات باید از ایجاد چالش برای مردم پیشگیری کند.

وی همچنین با بیان اینکه موضوع لایروبی رودخانه های استان باید با استفاده از تجهیزات و کمک از دیگر استانهای همجوار مورد توجه قرار گیرد گفت: در این زمینه سریعا باید اقدام شود و همکاری استانهای همجوار با خوزستان ضروری است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه به وزیر جهادکشاورزی ماموریت داده شده تا در زمینه محصولات کشاورزی برنامه ای مدون ارائه نماید تا دست دلالان قطع و کار کشاورزی با صرفه اقتصادی بیشتری برای کشاورز همراه باشد گفت: نباید اجازه داد که فعالیت های به شکل دلالی باعث ضرر و زیان کشاورزان شود.

وی به موضوع پیگیری خسارات کشاورزی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: پرداخت این خسارات مدتی است که به طول انجامیده شده که نباید پرداخت آن بیش از این طولانی شود.

دکتر رییسی به تشکیل شورای راهبری استان خوزستان اشاره کرد و گفت: همانگونه که قبلا گفته شد، این شورا می تواند در پیگیری مشکلات استان خوزستان تاثیرگذار باشد؛ بنابراین تلاش می شود که مسائل استان از طریق این شورا با حضور نمایندگان مجلس، مسئولان مربوطه، صاحب نظران پیگیری تا مشکلات به حد اقل ممکن برسد.

وی به ظرفیت های موجود خوزستان در زمینه جذب سرمایه گذاری های جدید اشاره کرد و گفت: این موضوع باید با جدیت در دستور کار دستگاه های مربوطه قرار گیرد و از همه توان در این راستا استفاده شود.

 

۲۰۰ تخت جدید بیمارستانی به ظرفیت استان اضافه می شود

رئیس جمهوری کشورمان همچنین به وضعیت ناراحت کننده کرونا در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: امروز به همراه وزیر بهداشت و دیگر مسئولان مربوطه  از بیمارستان رازی اهواز سرکشی شد و از نزدیک مسائل مربوطه مورد پیگیری قرار گرفت.

وی بیان داشت:طبق اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان ۲۰۰ تخت جدید بیمارستانی  برای استان نیاز است که طی ۲ روز آینده، نسبت به تامین ۱۰۰ تخت اقدام فوری صورت می گیرد و ۱۰۰ تخت دیگر نیز در اولین فرصت به استان اختصاص خواهد یافت.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: در این زمینه همچینن از تلاش های نیروهای مسلح برای کمک به کادر درمان تشکر می شود؛ این درحالی است که به کمک سپاه، به زودی ظرفیت بیمارستانی جدیدی با راه اندازی بیمارستان طالقانی به شهرستان اهواز اضافه خواهد شد.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه هیچ بیماری نباید بر روی زمین بماند گفت: تلاش می شود که شرایط بستری در استان خوزستان طی روزهای آینده بهبود یابد؛ علاوه بر این از رسانه ها درخواست می شود که تلاش بیشتری برای اقناع مردم برای رعایت شرایط بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

وی به حقوق معوق بخشی از کادر درمان اشاره کرد و گفت: پرداخت مطالبات کادر درمان به عنوان یک اولویت باید دنبال شود و نباید حقوق این قشر به هیچ عنوان با عقب افتادگی و تاخیر پرداخت مواجه شود.

 

انجام واکسیناسیون عمومی اولویت اصلی دولت است

رئیس جمهوری به اهمیت انجام واکسیناسیون عمومی به عنوان یک مسئله جدی در کشور اشاره کرد و گفت: به هر نحو، این امر از طریق تولید و یا واردات واکسن باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیسی تاکید کرد: علاوه بر این باید توجه داشت که مراقبت و نظارت های وزارت بهداشت بر واکسن های وارداتی امری ضروری است؛ لذا این موضوع به سلامت مردم مربوط می شود و حتما باید با نظارت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همراه باشد.

رئیس جمهوری اضافه کرد: تلاش می شود که در سفر آینده نتیجه تصمیمات امروز به اطلاع مردم برسد و انتظار می رود با تلاشی که صورت می گیرد، تاثیر این تصمیمات در زندگی مردم مشهود باشد.

وی در پایان ضمن عذرخواهی از مردم استان خوزستان گفت: این سفر به دلیل شرایط کرونایی با دیدار مردمی همراه نشد و امیدوارم با بهبود اوضاع  در آینده نزدیک این دیدار  با مردم خوب خوزستان میسر شود.

دکتر رییسی که روز چهارشنبه ۱۸ نفر از وزرایش  از مجلس رای اعتماد گرفتند از روز پنجشنبه با حضور در مرقد امام رسما کار خود را آغاز و امروز جمعه در یک سفر اعلام نشده به همراه رییس سازمان برنامه و بودجه و چهار وزیر کشور، نیرو، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بررسی مسائل و مشکلات مردم خوزستان سفری یک روزه به استان خوزستان داشت.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.