×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
موارد بیماری ومرگ ناشی از کرونا در خوزستان۱.۷ برابر میانگین کشوری است

دکتر سیدمحمد علوی در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان افزود: از آنجا که حدود ۵.۶ درصد جمعیت کشور در خوزستان سکونت دارند، سهم استان بر اساس میانگین کشوری باید روزانه حدود ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار باشد در حالی که موارد روزانه بیماری در خوزستان حدود چهار هزار نفر است.

وی اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد موارد بیماری و چرخش ویروس کرونا در این استان بالا است.

وی افزود: روزانه حدود ۶۵۰ فوتی کرونایی در کشور گزارش می شود که سهم استان به طور میانگین باید ۳۷ مورد باشد در حالی که موارد فوت روزانه در خوزستان در هفته اخیر بالای ۶۰ نفر در روز بوده است که ۱.۷ برابر متوسط مرگ و میر کشوری است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه در فضای مجازی شاهد یک نوع بیمارستان ستیزی هستیم گفت: در برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی از مردم خواسته می شود در صورت ابتلا به کرونا به بیمارستان مراجعه نکنند.

وی گفت: همین امر باعث شده است تا برخی افراد بیمار بسیار دیر به بیمارستان مراجعه کرده و زمانی به بیمارستان مراجعه می کنند که کاری از دست کسی برای درمان تنها برنمی آید.

وی افزود: ۲۰ تا ۲۵ درصد موارد فوت ناشی از کرونا در استان خوزستان یا در اورژانس اتفاق می افتد و یا کمتر از ۲۴ ساعت در بیمارستان بستری بوده اند.

به گفته وی خیلی ازبیماران کرونایی با تاخیر به بیمارستان مراجعه می کنند و یا زمانی به بیمارستان می روند که باید فورا در آی سی یو بستری شوند.

علوی بیان کرد: هر چقدر به جلو می رویم شاهد کاهش رعایت پروتکل ها در استان هستیم و همین باعث افزایش بیماران کرونا در خوزستان شده است.

وی گفت: پیشتر رعایت پروتکل ها در استان ۷۵ درصد بود اما الان طبق آخرین بررسی میدانی این رقم به ۴۵ درصد رسیده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: به عنوان مثال اگر از جمعیت شهری چهار میلیون نفری استان، ۵۰ درصد پروتکل ها را رعایت نکنند یعنی ۲ میلیون نفر مرتب در معرض خطر بیماری هستند.

وی افزود: در حال حاضر ویروس جهش یافته دلتا شایع شده است اما اگر ویروس لاندا وارد استان شود به مراتب وضع بدتر خواهد شد پس تنها راه برای رهایی از بیماری، واکسن زدن و رعایت پروتکل ها است.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: گاهی مراکز واکسیناسیون در خوزستان با کمبود واکسن مواجه می شوند چون سهمیه واکسنی که از وزارتخانه به دست ما می رسد کافی نیست.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.