×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
مطالبات کارگران هفت تپه ۱۰۰ میلیارد تومان است/ خلع ید مالک هفت تپه را اجرا کنید

حجت السلام مهدی علیزاده اصل اظهار کرد: در بحث نیشکر هفت تپه ما با جمعیت ۶ هزار نفری از کارگران  روبرو هستیم که رزق خانواده آن‌ها از کار در نیشکر تامین می‌شود.

وی افزود: خلع ید در نیشکر هفت تپه را یا  تماماً انجام بدهید و مسئوولیت شرکت را به افراد دیگری واگذار کنید یا بی دلیل هیاهوی رسانه‌ای راه نیندازید که خلع ید صورت گرفته است.

امام جمعه شهرستان شوش گفت: در آن روزها که حکم قلع ید مالک نیشکر هفت تپه صادر شد، دعوا بر سر این بود که این حکم توسط چه کسی انجام شد و کلی بابت این موضوع از همدیگر تشکر کردند.

علیزاده اصل با تاکید بر اینکه بعد از حکم خلع ید هیچ تغییری در نیشکر هفت تپه رخ نداد، بیان کرد: با توجه به حکم صادره انتظار می‌رفت این حکم ابلاغ و کارهای دیگری صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: اکنون مالکان و وکلای شرکت فعالیت‌های که به سود آن‌ها است را انجام می‌دهند و با این بهانه که ما خلع ید هستیم کارهایی که برای آن‌ها هزینه دارد(مثل پرداخت حقوق کارگران) را انجام نمی‌دهند.

علیزاده اصل با اشاره به نوع قراردادی که با ۱۶۰  کارگر دفع آفات شرکت نیشکر هفت تپه بسته می‌شود، گفت: مدیران شرکت با بستن قرارداد یک ماهه و سه ماهه با این کارگران ضمن از بین بردن امنیت شغلی آن‌ها از مسوولیت در برابرشان سرباز می‌زند.

وی با بیان اینکه قطعاً این شیوه قرارداد بستن سبب ایجاد بحران در بین کارگران می‌شود، افزود: وضعیت سخت کارگران دفع آفات سبب شده پوست آن‌ها از سم تاول بزند، این کارگران کیسه‌های سم را  از ساعت ۶ صبح روی دوش خود می‌گذارند و تا ۲ ظهر در گرما مشغول هستند.

علیزاده اصل بیان کرد: برای کارگران دفع آفات، باد کولر و پنکه معنایی ندارد و در شرایط بسیار سختی کار انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اظهارات مدیران فعلی شرکت نیشکر هفت تپه مبنی بر اینکه ما موظف به پرداخت حقوق کارگران نیستیم چرا که خلع ید شدیم، عنوان کرد: این افراد می‌گویند حقوق کارگران را از افرادی که حکم خلع ید را صادر کردند بگیرید.

علیزاده اصل با بیان اینکه ۶ هزار کارگر و خانواده‌های آن‌ها را بی‌نان کردند، افزود: بحث ما این است یا خلع ید را یا انجام ندید یا اگر انجام دادید درست و تا مرحله ابلاغ پیش بروید و شرکت را به افراد دیگر تحویل بدهید.

وی افزود: مدیران فعلی شرکت نیشکر هفت تپه به ما می‌گویند: نیشکر هفت تپه یک حساب بلوکه شده در زمان ریاست آقای رئیسی بر قوه قضاییه دارند که اگر دستوری بر آزاد شدن آن حساب داده شود می‌توان حقوق کارگران را پرداخت کرد.

علیزاده اصل با اشاره به روی  کار آمدن دولت جدید، گفت: انتظار می‌رود آنچه مورد نظر مقام معظم رهبری مبنی بر کوچک کردن دولت واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی درست انجام شود.

وی با ابراز تاسف از آنچه در روند خصوصی‌سازی در کشور رخ داده است، عنوان کرد: خصوصی سازی ابزاری برای پر شدن جیب برخی آقایان مسوول شده است تا شرکت مورد نظر ورشکست شود و با نازلترین قیمت(ثمن بخش) زمین‌های آن را خریداری کنند

علیزاده اصل افزود: پس از خرید شرکت برای دریافت وام‌های کلان به نام شرکت اقدام می‌کنند البته نه برای رونق تولید بلکه برای اینکه در یک فرصت مناسب زمین‌های شرکت را با دو سه برابر قیمت بفروشند‌ و این اتفاق در نیشکر هفت تپه اتفاق افتاده است

وی بیان کرد:  از دولت جدید می‌خواهیم با همکاری قوه قضاییه این قضایا را در نیشکر هفت تپه بررسی کند و به تخلفات رسیدگی کند.

علیزاده اصل عنوان کرد: امام  علی(ع) وقتی به حکومت رسید گفت: آنچه از بیت المال رفته اگر در جهاز زنان شما باشد آن را نیز خارج می‌کنم ما نیز باید دنبال تحقق همین دولت عدل علوی باشیم.

وی با اشاره به حقوق معوق کارگران نیشکر هفت تپه، گفت: هر ماه حقوق معوق کارگران چیزی حدود ۲۵ میلیارد تومان است که با توجه به اینکه چهار ماه حقوق آن‌ها عقب افتاد ۱۰۰ میلیارد تومان از شرکت مطالبه دارند.

 

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.