×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تخصیص مرغ مازاد چند استان تولیدکننده به خوزستان

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان که در اهواز برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت سیمان در بازار خوزستان اظهار کرد: تلاش شده تا برای حل مشکلات مربوط به سیمان، این کالا در بورس عرضه شود اما به دلیل اینکه کارگزاران نتوانسته اند سیستم خود را با این شرایط تطبیق دهند، عرضه سیمان در بورس به مشکلاتی برخورده است.

وی افزود: کمبود شدید برق و همچنین قطعی برق باعث شده تا براساس تصمیم‌گیری‌های انجام شده، برق واحدهای تولید سیمان محدود شود و این مساله در بحث قیمت و تولید سیمان بسیار موثر است.

استاندار خوزستان گفت: عدم عرضه سیمان در بورس و همچنین قطعی‌های برق باعث نوسانات قیمتی سیمان در بازار خوزستان شده است. براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، عرضه سیمان در بورس فعلا منتفی شده است تا بتوان شرایط را برای عرضه سیمان در بورس آماده کرد و از این رو توزیع سیمان مانند گذشته انجام می شود.

سلیمانی‌دشتکی عنوان کرد: تولید سه کارخانه سیمان فعال در خوزستان، باید در ابتدا به مصرف درون استان اختصاص یابد و اگر کسری سیمان در خوزستان وجود دارد، کارخانه های سیمان اجازه صادرات سیمان به خارج از کشور و استان خوزستان را ندارند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بازار مرغ در خوزستان، ادامه داد: در یک ماه و نیم اخیر، میزان جوجه‌ریزی در خوزستان به حداقل رسیده است و از این رو، روزانه حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ تن مرغ کشتار روز در بازار خوزستان توزیع می شود.

استاندار خوزستان گفت: همچنین با توجه به هماهنگی های انجام شده با وزیر جهاد کشاورزی، روزانه حدود ۱۰۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع می شود.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید مرغ در مرغداری ها با قیمت حداقلی در نظر گرفته شده در کشور تفاوت دارد، گفت: در توزیع مرغ کشتار روز در بازار خوزستان، باید نظارت بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: با استان‌های تولیدکننده مرغ از جمله چهارمحال و بختیاری، ایلام و بوشهر صحبت هایی انجام شده تا تولید مرغ مازاد این استان ها با اولویت به خوزستان تخصیص یابد.

استاندار خوزستان بیان کرد: در بحث کالای اساسی کمبود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. ذخایر کالای اساسی به خوبی موجود است و مشکلی در این خصوص نیست. امیدواریم عرضه کالای اساسی نیز قوی تر شود تا قیمت ها به حداقل برسند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.