×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
مهمترین راه مقابله با ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

دکتر سیدمحمد علوی در نشست قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا خوزستان در محل استانداری بیان کرد: با توجه به جهش ویروس‌ها اطلاعات ما در این زمینه مرتب در حال تغییر است لذا اگر واکسن بزنیم علاوه بر کاهش ابتلا به بیماری، میزان مرگ و میر ما کمتر خواهد شد لذا ما باید امر واکسیناسیون را به سرعت ادامه دهیم.

وی افزود: در شرایط موجود چاره‌ای جز افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت کرونایی را نداریم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به اینکه در خوزستان بیشتر مشاغل جزو گروه یک هستند همواره شاهد شلوغی بازارها هستیم لذا باید گروه‌بندی مشاغل بر اساس شرایط استان‌ها متفاوت باشد.

وی افزود: موج چهارم کرونا که اکنون در خوزستان شکل گرفته، ادامه موج سوم بوده که از نیمه اول بهمن سال ۹۹ شروع شد و بعد از گذشت ۱۸۴ روز همچنان در این موج هستیم لذا کادر بهداشت و درمان خسته شده‌اند.

علویٰ تقویت راه‌های آموزش سلامت، واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را سه راهبرد اساسی برای مقابله با کرونا دانست و گفت: تاکنون ۲۰ درصد مردم خوزستان زیرپوشش واکسیناسیون قرار گرفته و حداقل یک دز واکسن دریافت کرده‌اند که رقم به نسبت خوبی است.

وی بیان کرد: در کنار رعایت پروتکل‌ها باید طرح غربالگری شهید سلیمانی به شدت اجرا شود. اگر نیروهای این طرح در امر واکسیناسیون به ما کمک کنند برخی از نیروهای بهداشت می‌توانند به ارایه دیگر خدمات مشغول شوند.

هم اکنون ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.