×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
اولویت‌ وزارت‌خانه‌های نیرو و نفت در دولت رئیسی از نگاه ساعدی

قاسم ساعدی درباره اولویت هایی که باید در سطح وزارت نیرو و نفت در دولت سیزدهم دنبال شود، بیان کرد: هر دو وزارت خانه بسیار گسترده بوده و به عنوان وزارتخانه های زیرساختی برای کشور از آن ها یاد می شود. یکی از اولویت هایی که باید در وزارت نیرو در دولت جدید دنبال شود مدیریت صحیح منابع آب و برق کشور است، اگر شاهد مدیریت صحیحی در حوزه منابع آبی باشیم، از اختلافات بین حوزه ای و تنش های آبی موجود در اکثر استان ها کاسته می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از اولویت هایی که باید در وزارت نیرو دنبال شود مدیریت صحیح منابع برق است، اکنون بخش خصوصی در این حوزه پرس شده و واقعا این امر تهدیدی برای فردا ما هست. از سوی دیگر کم کاری هایی که بانک مرکزی در جهت تامین منابع داشته و یا بی توجهی دولت به بخش برق و عدم پرداخت بدهی خود منجر به ایجاد خلاءهای مالی و به دنبال آن فرسودگی و از کار افتادگی خیلی از شبکه های تولید برق شده است.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از این بابت اگر دولت جدید حوزه آب و برق را در اولویت خود قرار ندهد، بعید نیست که ما در سال ۱۴۰۲ با یک بحران بی برقی مواجه شویم که جمع کردن آن برای دولت و کشور امر سنگینی خواهد بود. لذا حتما وزارت نیرو در دولت جدید باید به مدیریت این دو حوزه توجه ویژه داشته باشد.

ساعدی درباره اولویت هایی که باید در وزارت نفت دنبال شود، بیان کرد: نفت به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور است چراکه اقتصاد ما متکی به فروش نفت است. از این بابت همان طوری که مقام معظم رهبری چندین بار از خام فروشی نفت اظهار نگرانی کرده اند، وزارت نفت باید پالایش نفت و تبدیل آن به فرآورده های نفتی را در اولویت خود قرار دهد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: یکی از برنامه های اولویت دار وزارت نفت باید فراهم کردن زیرساخت ها و توسعه پالایشگاه ها و پترو پالایشگاه ها برای تولید فرآورده های متنوع نفتی که هر کدام می تواند به یک قطب اقتصادی کشور تبدیل شود، باشد.

وی افزود: مدیریت پتروشیمی ها از دیگر اولویت هایی است که باید دنبال شود. پتروشیمی ها خود یک قطب اقتصادی برای کشور محسوب می شوند، دولت فعلی در چند مرحله فرآیند توسعه پتروشیمی ها را تعریف کرد، اما این مراحل باید با سرعت بیشتری پیش رود که از دولت آینده انتظار می رود این سرعت را دوچندان کند. خام فروشی باید به حداقل برسد و فروش هر یک از فرآورده های نفتی باید به یک قطب اقتصادی برای کشور تبدیل شود.

ساعدی در پایان بیان کرد: مسئله دیگر رسیدگی به منابع نیروی انسانی وزارت نفت است، امروز چالش ها و اعتراضاتی که در وزارت نفت و خیلی از بخش های آن دیده می شود به خاطر این است که نیروهای آن نیاز به ارتقای رتبه، تغییر وضعیت و تعیین حقوق متناسب با شرایط سختی کار و سطح تحصیلات خود دارند، باید آرامش را به پرسنل صنعت نفت بازگرداند تا با انگیزه به کار خود ادامه دهند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.