×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پس از تزریق واکسن بسیار ضروری است

جمال عالمی نیسی در نشست شورای سلامت اهواز در محل فرمانداری، بیان کرد: اگرچه واکسیناسیون، میزان مرگ و میر را بسیار پایین‌تر آورده اما نباید تصور کرد که اگر واکسن بزنیم دیگر نیازی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست.

وی افزود: در خصوص برخی مسایل همچون انتخاب گروه سنی واکسیناسیون به صورت ملی تصمیم گیری می‌شود اما با این وجود خوزستان تنها استان کشور بوده که واکسیناسیون گروه سنی ۴۵ سال به بالا را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه اهواز بیشترین درصد تزریق واکسن را در خوزستان دارد ادامه داد: در برخی نقاط استان مشاهده شده که گروه‌های هدف تمایلی به دریافت واکسن ندارند ولی در اهواز استقبال خوبی صورت گرفته است.

فرماندار اهواز در خصوص برگزاری آیین‌های ماه محرم گفت: هنوز نسبت به برگزاری این آیین‌ها سیاست‌گذاری نشده ولی با توجه به وضعیت قرمز کرونایی اهواز، برگزاری آیین بین‌الحرمین در پارک ساحلی اهواز، با شیوه نامه‌های بهداشتی منافات دارد و بهتر است که اینگونه آیین‌ها به صورت نمادین برگزار شوند.

وی با تاکید بر بسته شدن راه‌های دسترسی به پارک‌های ساحلی و توقفگاه‌های خودرویی اهواز ادامه داد: همچنین تنها اصناف گروه شغلی یک اجازه فعالیت دارند.

وی افزود: مدیریت بازار با انجمن صنفی است که باید هر سریع‌تر وارد عمل شوند همچنین اداره کل صمت موظف است نحوه فعالیت را به اتحادیه‌های صنفی ابلاغ کند.

عالمی نیسی با بیان اینکه بازرسی‌ها باید به خوبی انجام و با متخلفان از مصوبات ستاد مدیریت کرونا برخورد شود گفت: در اهواز، امکانات بهداشت و درمان به اندازه‌ای است که پیک چهارم بیماری را رد کنیم البته ممکن است مثل برخی استان‌ها به مرحله‌ای برسیم که بیماران را در مدارس بستری کنیم.

وی بیان کرد: امیدوارم با توجه به تجربه‌ای که در بحران کرونا داریم، به راحتی از این پیک بیماری عبور کنیم.

فرماندار اهواز با بیان اینکه اطلاع رسانی واکسیناسیون از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها خیلی خوب است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد ادامه داد: در صورتی که مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز، درخواست راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون جدید داشته باشند موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: کنترل مبادی ورودی و خروجی اهواز در شرایط موجود ضروری است و پلیس راهور این کار را انجام می‌دهد. ورودی بسیاری از استان‌ها از طریق دوربین کنترل می‌شود ولی متاسفانه هنوز در اهواز زیرساخت لازم برای این کار وجود ندارد و ورودی‌ها به صورت فیزیکی کنترل می‌شوند.

عالمی نیسی گفت: با توجه به اینکه اتوبوس‌های شرکت واحد با تعداد زیاد مسافر، می‌توانند عامل انتشار بیماری باشند، لازم است که فعالیت ناوگان اتوبوسرانی درون شهری به مدت ۲ هفته تعطیل شود تا از این پیک عبور کنیم.

هم اکنون اهواز و هشت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.