×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بازداشتی‌های اخیر خوزستان درصورت نداشتن اتهام امنیتی آزاد می‌شوند

رییس کل دادگستری استان خوزستان به همراه تعدادی از معاونان قضایی، معاون دادستان مرکز استان و رییس سازمان زندان‌های خوزستان، در راستای دستور اخیر رییس قوه قضاییه، با حضور در زندان سپیدار اهواز، با بازداشت شدگان ناآرامی‌های حوادث کمبود آب در استان که هنوز در بازداشت هستند دیدار و پس از استماع صحبت‌های آنان، دستورات قضایی پیرامون آزادی و رسیدگی سریع به اتهامات این افراد را صادر کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صادق مرادی در این دیدار بیان کرد: در روزهای اخیر پس از دستور رییس قوه قضاییه تعداد قابل توجهی از بازداشت شدگان ناآرامی‌های اخیر در خوزستان آزاد شدند و تعداد دیگری که موارد امنیتی نداشته باشند در چند روز آینده آزاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه پرونده افرادی که اتهام امنیتی دارند خارج از نوبت و در اسرع وقت رسیدگی می‌شود افزود: کسانی که باعث اخلال در امنیت، سلب آرامش و آسایش مردم شدند و همچنین به اموال مردم آسیب رساندند و با معاندان نظام و دشمنان خارجی در ایجاد ناامنی‌ها و ناآرامی‌های اخیر دست داشتند برخورد می‌شود.

به گفته رییس کل دادگستری خوزستان، در این دیدار برخی از این بازداشت‌شدگان مطالب خود را عنوان کردند و تعدادی از آنان آزاد و تعداد دیگری با تخفیف قرار و سپردن وثیقه کفالت، به زودی آزاد خواهند شد.

بر اساس این گزارش، رییس کل دادگستری استان خوزستان اعلام کرده بود که رسیدگی و برخورد با عوامل تجزیه طلب و معاند که تلاش داشتند از اعتراضات به حق مردم سوء استفاده کنند نیز با جدیت انجام خواهد شد و همزمان روند آزادی برخی از بازداشت شدگان این ناآرامی‌ها در حال انجام است.

کاهش شدید آورد آب به سدهای خوزستان در سال آبی جاری و کاهش شدید دبی رودخانه های استان به ویژه کرخه و خشک شدن انشعاب‌های این رودخانه، مشکلات زیادی را برای کشاورزان، دامداران و نیز تالاب هورالعظیم به وجود آورد که منجر به بروز اعتراض آنها شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.