×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ویروس دلتا در یک قدمی شیوع گسترده در خوزستان قرار دارد

دکتر سیدمحمد علوی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: موارد ابتلا به کرونا در خوزستان نسبت به هفته های گذشته افزایش پیدا کرده و این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه در این روزها ظرفیت بستری در برخی بیمارستان‌های استان به بالاترین سطح خود رسیده که هشدار دهنده است افزود: اکنون در کشور و به تبع آن در خوزستان موارد بیماری به حداکثر خود رسیده، همچنین میزان مراجعه به مراکز جامع خدمات سلامت، کلینیک‌های تنفسی و اورژانس‌ بیمارستان‌ها بیشتر شده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از ابتدای مردادماه تا شبانه روز گذشته موارد بیماری در استان حدود ۲۹.۸ درصد و موارد بستری ۳۲.۱ درصد افزایش یافته اما موارد مرگ حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است همچنین میزان کشندگی ۱.۵ درصد و میزان بیماران بدحال نیازمند آی سی یو، یک درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا حتی در روزهای تعطیل در حال انجام است افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۰۰ هزار دز واکسن در خوزستان تزریق شده که این میزان، ۱۷.۷ درصد جمعیت هدف (بالای ۱۸ سال) و ۱۲ درصد کل جمعیت استان است که کمک بسیاری در کاهش مرگ و میرها دارد.

علوی با بیان اینکه ویروس دلتا  واگیری و شدت بیشتری نسبت به نوع انگلیسی داشته و حتی کودکان را نیز درگیر می‌کند گفت: مردم باید توصیه های بهداشتی را به دقت رعایت کنند تا از آسیب های این بیماری در امان بمانند.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را سد محکمی در مقابل گسترش بیماری دانست و افزود: هر چه عادی‌انگاری در جامعه بیشتر و رعایت پروتکل‌ها کمتر شود، گسترش بیماری افزایش می‌یابد.

علوی گفت: اگر استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی،خودداری از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و سفر کردن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شود از ابتلا به ویروس یا بیماری در امان خواهیم بود.

در حال حاضر ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

 

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.