×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۱۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال در خوزستان هنوز واکسن نزده‌اند

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در حاشیه نشست استانی ستاد مدیریت کرونا در جمع خبرنگاران بیان کرد: استان خوزستان اکنون در ابتدای پیک چهارم بیماری بوده در حالی که پیک پنجم در کشور شکل گرفته و حتی برخی استان‌ها به قله رسیده‌اند که بسیار نگران کننده است و مردم استان باید هوشیارتر باشند.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون کرونا با سرعت خوبی در خوزستان در حال انجام است و انتظار داریم که افراد بالای ۴۵ سال برای دریافت واکسن خود اقدام کنند افزود: به طور متوسط حدود ۵۰ درصد افراد ۴۵ تا ۶۵ سال خوزستان تاکنون واکسن دریافت کرده که میزان کمی است. همکاران ما صبح و عصر حتی در روزهای تعطیل آماده تزریق واکسن هستند لذا تقاضا دارم که واجدان شرایط این موضوع را جدی بگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه مردم باید توجه خاصی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند، گفت: در برخی از استان‌ها حوزه درمان دچار چالش اساسی در زمینه تخت و مسایل  درمانی شده و اگر می‌خواهیم به آن نقطه نرسیم و مرگ و میر ناشی از کرونا بالا نرود تا رسیدن به سطح بالای واکسیناسیون در استان، راهی غیر از رعایت پروتکل‌ها و حضور نیافتن در تجمع‌ها نداریم.

وی افزود: اگرچه میزان ابتلا در برخی از کشورهای دنیا که ۷۰ درصد جمعیت آنها را واکسن زده‌اند، مجدد بالا رفته اما آمار مرگ و میر بالا نرفته است لذا انجام واکسیناسیون می‌تواند تا ۸۰ درصد از ابتلا به بیماری شدید و تا ۹۹ درصد از بروز مرگ و میر جلوگیری کند.

ابول نژادیان به تزریق ۷۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون روزانه ۳۰ هزار دز واکسن در خوزستان تزریق می‌شود و آمادگی داریم که تا ۵۰ هزار دز در روز را تزریق کنیم.

وی ادامه داد: از گروه سنی ۴۵ سال به بالا خواسته شده برای اینکه در مراکز معطل نشوند ابتدا در سایت وزارت بهداشت ثبت نام کنند اما اگر به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، می‌توانند واکسن بزنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: به زودی واکسیناسیون چند گروه هدف همچون کارمندان بانک ها، زندانی ها، کارکنان دادگستری و قضات، معلمان و استادان دانشگاه‌ها، رانندگان حمل نقل و پایانه‌های عمومی  و تاکسی سرویس‌ها را در برنامه داریم که این ارگان‌ها ابتدا باید فهرست کارکنان خود را به ما تحویل دهند.

وی افزود:‌واکسیناسیون رانندگان حمل نقل ریلی و کامیون‌ها در خوزستان از ۲ روز آینده شروع می‌شود و واکسیناسیون فرهنگیان نیز پس از برنامه‌ریزی با اداره کل آموزش و پرورش استان، اجرایی خواهد شد.

هم اکنون ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.