×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیسی؛ دولت و مجلس باید به اولویت‌ها توجه داشته باشند / من به آینده کشور بسیار امیدوارم

نشست کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور منتخب بعد از ظهر امروز سه شنبه با حضور حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس برگزار شد.

در این نشست که در آستانه عید سعید غدیر خم برگزارشد، ۱۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک انتخاب حجت اسلام و المسلمین رئیسی، به تشریح اولویت‌های تخصصی کشور و ارائه راهکارهای پیشنهادی کمیسیون خود در پیشبرد برنامه‌های دولت سیزدهم پرداختند.

رئیس جمهور منتخب نیز در این نشست با تاکید بر تخصص، دغدغه مندی و دلسوزی نمایندگان مجلس، از تشکیل جلسات مشترک میان دولت و مجلس استقبال کرده و اظهارداشت: دولت و مجلس باید به اولویت‌ها توجه داشته باشند و با نگاهی متوازن در تمامی حوزه‌ها، نه صرفا یک بخش و یا قشر خاصی از جامعه، بلکه تمامی آحاد مردم را مدنظر قرار داده و رفع مشکلات و دغدغه های ایشان را با فوریت پیگیری نمایند.

رئیسی تاکید کرد: من به آینده کشور بسیار امیدوارم و اطمینان دارم به واسطه داشتن سرمایه عظیم مردم و برخورداری از ظرفیت تمامی بخش‌ها، برون رفت از سختی‌ها و محدودیت‌های موجود، ممکن و دست یافتنی است.

رئیسی گفت: اعتقاد دارم ما باید در جهت رفع مشکلات و گرفتاری های مردم همراه باشیم و دوشادوش یکدیگر بصورت جهادی و شبانه روزی تلاش کنیم وضعیت را به نفع زندگی مردم تغییر دهیم.

رئیسی با بیان اینکه همکاری دولت آینده، مجلس شورای اسلامی و همه بخش ها و نهادها می‌تواند به گشایش در زندگی مردم بیانجامد، اظهار داشت: همراهی و همکاری برای رفع مشکلات و گرفتاری های کشور اقدامی افتخارآمیز و انقلابی است. این همکاری باید مردم را امیدوارتر و سرمایه اجتماعی را افزونتر کند.

در این جلسه که در راستای تعاملات و همکاری های متقابل میان مجلس و دولت سیزدهم برگزار شد، روسا و اعضای کمیسیون های آموزش و تحقیقات، اجتماعی، اقتصادی، امنیت ملی و سیاست خارجی، انرژی، برنامه و بودجه، بهداشت و درمان، شوراها و امورداخلی، صنایع و معادن، عمران، فرهنگی، کشاورزی، اصل نود، حقوقی و قضایی و همچنین فراکسیون روحانیت و فراکسیون بانوان به بیان نظرات و ارائه راهکارهای خود پرداختند.

رئیسی گفت اولویت اصلی معیشت مردم است

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به دیدار جمعی از نمایندگان با حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: در این جلسه رئیس منتخب بر این نکته تأکید کرد که رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم اولویت اصلی ما در دولت سیزدهم است.

وی افزود: حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد که تعامل دو قوه مجریه و مقننه در دستور کار ما است و اگر چه هر یک از ما باید به وظایف خود عمل کنیم اما ضمن انجام وظایف همراه و هم‌گام در جهت رفع مشکلات مردم حرکت می‌کنیم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ رئیس جمهور منتخب گفت که اصلاح نظام اداری و رفع مشکلات آب، برق و گاز مردم جزو اولویت‌های کاری ما در دولت بعد است و ما به طور جد در جهت رفع مشکلات در این بخش‌ها تلاش می‌کنیم.

جوکار خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد که کار جهادی در دستور کار ما در دولت بعد است و ما به صورت جهادی برای حل مشکلات مردم کار خواهیم کرد.

وی افزود: در ابتدای این جلسه رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز که هر یک سه دقیقه فرصت داشتند نیز به ارائه برنامه‌ها و پیشنهادات خود در حوزه مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی مسائل زیربنایی و … پرداختند و بنا شد تا پیشنهادات و نکته‌نظرات خود را در حوزه‌های کاری کمیسیون‌های خود به صورت مکتوب به آقای رئیسی ارائه کنند.

 

منبع: خبرآنلاین

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.