×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۱۲ درصد جمعیت خوزستان یک دُز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

دکتر سیدمحمد علوی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد:روز گذشته حدود ۳۵ هزار دز واکسن در خوزستان تزریق شد که آمار به نسبت خوبی است اگر چه هنوز عقب هستیم. تا زمانی که جمعیت بالایی از استان واکسینه نشود باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای خوزستان آمار واکسیناسیون پایین است افزود: انتظار می‌رود که فرمانداران با انجام کار فرهنگی و اطلاع رسانی بهتر، مردم را به سمت واکسیناسیون سوق دهند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: حدود ۱۷۰ روز در موج بیماری هستیم و همچنان پیک سوم در خوزستان ادامه دارد. قدرت سرایت ویروس دلتا ۱۴۰ درصد بیشتر از نوع قبلی است و اگر در خانواده ای وارد شود کل اعضای آن خانواده را درگیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت فضای مجازی در راستای پیشگیری از بیماری به خوبی استفاده نمی‌شود افزود: انجام واکسیناسیون، تقویت طرح شهید سلیمانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی سه راهبرد بسیار مهم در راستای مقابله با ویروس کرونا است.

علوی افزود: متاسفانه چند وقتی است که طرح شهید سلیمانی به دلایل مختلفی در خوزستان افت پیدا کرده که لازم است تقویت شود. میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۴۸ درصد است که این میزان در خوزستان ۵۵ درصد، و در شهرهای کوچک پایین تر و تا حدود ۲۰ درصد است.

وی ادامه داد: تا زمانی که پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نشود همچنان با این بیماری روبه رو هستیم. اعمال محدودیت تردد خودرویی زمانی کارایی دارد که در صورت مشاهده تخلف، جلوی تردد آن خودرو گرفته شود نه اینکه با پرداخت جریمه به راحتی وارد شهر شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: اکنون میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور نسبت به ۲ هفته قبل سه برابر شده که تبعات سختی دارد. در یک هفته میزان کشندگی کرونا در بیمارستان‌های استان ۳.۸ درصد بالاتر رفته و اگر این روند ادامه داشته باشد کادر درمان ما خسته می‌شود لذا تنها راه برای جلوگیری از وضعیت قرمز در خوزستان بهبود وضعیت موجود است.

هم اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان نارنجی و ۱۳ شهرستان زرد کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.