×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
طرح شهید قاسم سلیمانی باید در خوزستان تقویت شود

دکتر سیدمحمد علوی بیان کرد: مدتی است اجرای طرح شهید سلیمانی در خوزستان، شدت لازم را نداشته و میزان بیماریابی و تست ما به حد پایینی رسیده که لازم است دوباره توجه ویژه‌ای به این طرح شود.

وی افزود: در این طرح علاوه بر پزشک، متخصصان بهداشت محیط، پرستار و کارکنان مراقبتی، خدمات بیماریابی، مراقبت و آموزش را انجام می‌دهند و هدف از اجرای آن بیماریابی، جداسازی بیماران و ناقلان کرونا و آموزش مردم و مبتلایان است.

علوی گفت: در خوزستان حدود هفت هزار نیرو در قالب ۲ هزار و ۱۰۲ تیم رهگیری، مراقبتی و نظارتی در طرح شهید سلیمانی فعالیت می‌کنند؛ همچنین ۲۸ مرکز بهداشت، ۵۰۶ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی، ۳۱۰ پایگاه سلامت و ۹۳۸ خانه بهداشت خوزستان در اجرای این طرح شرکت دارند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه اگر طرح شهید سلیمانی در خوزستان اجرا نمی‌ شد، بیش از ۲۰ هزار بیمار اضافه نیاز به بستری در بیمارستان‌های خوزستان داشتیم گفت: اجرای این طرح منجر به کاهش مرگ و میر در خوزستان شد.

وی افزود: زمانی به ازای هر بیمارکرونایی در خوزستان، ۱۲ بیمار دیگر را شناسایی می‌کردیم که این میزان اکنون به پنج مورد رسیده است. همچنین به ازای یک بیمار مثبت از ۱۰ نفر که با وی در تماس بودند تست گرفته می‌شد که این میزان اکنون به سه مورد رسیده است.

علوی، با اشاره به اینکه اجرای موفق طرح شهید سلیمانی نیازمند همیاری بین بخشی است گفت: اگرچه اجرای طرح شهید سلیمانی در خوزستان کمرنگ شده اما باز هم نسبت به دیگر مناطق کشور شرایط بهتری داریم.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان هفته به هفته سیر نزولی دارد افزود: اکنون رعایت پروتکل‌ها در مناطق مرکزی شهری ۶۰ تا ۶۵ درصد و در مناطق حاشیه شهری حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد است که به طور متوسط میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان به ۵۰ درصد رسیده که نگران کننده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: نرفتن به سفر و پرهیز از حضور در تجمع‌ها باید در دستور کار ما قرار بگیرد تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم اما متاسفانه هنوز شاهد برگزاری مراسم‌ها با جمعیت بالا هستیم.

وی در خصوص واکسیناسیون افزود: واکسیناسیون یک امر حیاتی است اما دریافت واکسن به این معنی نیست که فرد می‌تواند ماسک خود را درآورده و به مکان‌های عمومی برود. تا زمانی که ریشه‌کنی این ویروس اعلام نشود باید علاوه بر واکسیناسیون، پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت شوند.

هم اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان نارنجی و ۱۳ شهرستان زرد کرونایی هستند.

طرح محله محور شهید سلیمانی، با استفاده از بسیجیان برای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا، از آذر پارسال در خوزستان اجرایی شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.