×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
متینیان: مرگ کارون، مرگ خوزستان و مرگ خوزستان مرگ ایران است

ابراهیم متینیان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک اعیاد غدیر و قربان گفت: ملت تاریخ ساز ایران به رغم‌ همه جریانات معاند تحریم‌ها انتخاباتی، با مشارکت گسترده نشان‌دادند که هنوز پای آرمان‌های نظام و انقلاب ایستاده‌اند. آنها با حضور هوشمندانه در انتخابات برگ زرینی دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به نظام را رقم زدند.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم گفت: انتظار دارم دولت منتخب ایشان با بکارگیری همه توان و ظرفیت‌های کشور و با هماهنگی با سایر قوا و دستگاه‌ها در راه تحقق اهداف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نظام گام برداشته و مسائلی از جمله معیشت، اشتغال، مسکن و ازدواج را محور اساسی کار خود قرار داده و برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» گام‌های مؤثری برداشته و به اقتصاد فلاکت‌بار سامان دهد.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در خصوص مسائل آبی این منطقه و اعتراضات اخیر مردم گفت: این استان با دارا بودن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوان، دومین استان صنعتی کشور است و حدود ۷۵ درصد درآمد کل کشور را تأمین می‌کند. خوزستان با احتساب نفت رتبه دوم تولید ناخالص ملی، رتبه اول صادرات محصولات کشاورزی و رتبه دوم صادرات کلاهای غیرنفتی را به خود اختصاص داده است. شرم‌آور است که این استان از فقیرترین، محروم‌ترین و عقب‌مانده‌ترین استان‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری می‌تواند کلیه مواد غذایی کشور را تأمین کند اما افسوس که با نگاه دولتمردان به خوزستان این طرح سالهاست روی زمین مانده است. این دولت بیش از دولت‌های قبلی از اقدامات زیست محیطی دم زده اما در عمل به جای دفاع از حق آبه رودخانه‌ها و طرز فجیعی نقش تسهیل‌گر اجرای پروژه‌های غارتگر آب را ایفا کرده است. حیات خوزستان و حتی استان‌های جنوب و جنوب و غرب به حیات رودخانه‌های خوزستان وابسته است.

متینیان تأکید کرد: مرگ کارون، مارون، کرخه و دز مساوی با مرگ خوزستان و مرگ خورستان نیز مساوی با مرگ ایران است.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم خوزستان همان مردمی بودند که ۸ سال پیش گفتند «ما که هوا نداریم اما هواتو داریم» اما شما چه پاسخی به این احساسات پاک داده‌اید؟  شما طی این هشت سال چه تدبیری برای خوزستان داشتید و کدام شعله امید را در دل این جوانان روشن کردید؟

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوزستانی‌ها بین خودی و غیرخودی را خوب‌ می‌دانند، گفت: خوزستانی‌ها اجازه نخواهند داد مخالفان و معاندان به خواسته شوم خود برسند. مردم خوزستان در زمین دشمن بازی نمی‌کنند و مثل ۸ سال دفاع مقدس حافظ اسلام و انقلاب هستند.

وی در پایان خطاب به مردم خوزستان گفت: با روی کارآمدن دولت بعدی، وظیفه داریم برای عزت و سربلندی شما از هیچ کوششی دریغ نکنیم. اندکی صبر سحر نزدیک است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.