×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
استاندار: شهرداران غیرمتعهد به کار در خوزستان برکنار می شوند

 قاسم سلیمانی دشتکی دوشنبه در کارگروه پسماند خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: متاسفانه در مواردی مشاهده شده است که شهرداران برخی شهرستان های خوزستان به وظایف خود عمل نمی کنند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در شهرها و هدر رفت منابع می شود.

وی گفت: به همین منظور شهردارانی که به وظایف خود عمل نمی کنند و کم کارهستند به مرکز رسیدگی به تخلفات اداری و دادستانی معرفی می شوند تا به این موضوع رسیدگی شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: مردم استان با مشکلات متعددی مواجه هستند و مدیران نباید با کم کاری و بی تعهدی باعث تحمیل سختی بیشتر به مردم شوند.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی محیط زیست خوزستان برای بهبود سایت صفیره

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در این کارگروه بیان کرد: این اداره کل به منظور کمک در امر بهسازی و انجام برخی تعمیرات و بهبود وضعیت سایت دفن زباله صفیره شهرستان اهواز مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به شهرداری اهواز کمک می کند.

محمد جواد اشرفی افزود: سایت دفن زباله صفیره با  مشکلاتی مواجه است که شهرداری اهواز تلاش در رفع آنها دارد، اشتعال خودبخودی زباله ها به ویژه در فصل گرما از جمله مشکلات این سایت است.

وی گفت: اقدامات خوبی از سوی شهرداری اهواز برای جلوگیری از آتش گرفتن زباله ها در این سایت انجام گرفته و خوشبختانه در این مسیر نیز موفق بوده است ،اداره کل حفاظت محط زیست خوزستان نیز در این راه به شهرداری اهواز کمک مالی می کند.

سایت دفن زباله صفیره شهرستان اهواز در بخش غیزانیه این شهرستان قرار دارد که به دلیل دفن غیراصولی، زباله ها در این سایت به دلیل یکسری فعل و انفعالات شیمیایی دچار خودسوزی می شوند و مشکلات بهداشتی زیادی را برای اهالی روستای صفیره در چند سال اخیر ایجاد کرده است.

عدم تمکین صاحبان مطب ها و مراکز درمانی برای انعقاد قرارداد جمع آوری زباله های عفونی

اشرفی در ادامه این کارگروه بیان کرد: زباله های عفونی که توسط مراکز درمانی و مطب ها ایجاد و در سطح شهر رها می شود که برای سلامت مردم بسیار خطر ناکند از این رو مقرر شده است برای جمع آوری اصولی این زباله ها با صاحبان مراکز درمانی قرارداد منعقد شود.

وی گفت: این قرارداد بین صاحبان مراکز درمانی و شهرداری است که باید در قبال جمع آوری زباله ها مبلغی را به شهرداری پرداخت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: در واقع امحا و بی خطر کردن زباله های عفونی با خود مراکز درمانی و دانشگاه علوم پزشکی است و شهرداری ها تنها وظیفه جمع آوری زباله ها را بر عهده دارند اما متاسفانه بی خطر کردن زباله ها از سوی بهداشت انجام نمی شود.

اشرفی گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید تمهیداتی اتخاذ کند تا این زباله ها بی خطر شده، بعد توسط شهرداری جمع آوری و دفن شوند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان درادامه این نشست بیان کرد: تنها ۴۲ درصد مطب ها و مراکز درمانی شهرستان اهواز برای انعقاد قرارداد جمع آوری زباله های عفونی اقدام کردند، باید برای سلامت جامعه و مردم ارزش قائل بود و برای حل این مشکل تمامی دستگاه های مربوطه پای کار بیایند.

دکتر محمد علوی افزود: این امکان برای دانشگاه علوم پزشکی اهواز وجود ندارد که این زباله ها را در مکان های امحای زباله بیمارستان ها بی خطر کند، در این شرایط کرونایی بیمارستان ها خود دچار مشکلات فراوان هستند و باید به دنبال راه حل دیگری برای بی خطرسازی این زباله ها بود.

 

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.