×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
۸۵۰پروژه آموزشی وزارت علوم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بهره‌برداری‌شد

دکتر محمد تقی نظر پور روز یکشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از پنج پروژه‌ دانشگاه شهید چمران اهواز به خبرنگاران گفت: پروژه‌های جدیدی نیز در دست اجراست که برخی از آنها در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می رسند.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها کم است که باید از سازمان برنامه و بودجه کمک بگیریم.

نظر پور ادامه داد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم فضای فیزیکی آموزشی در کشور ۴.۵ میلیون متر مربع بود که اینک به بیش از ۶ میلیون مترمربع رسیده یعنی حدود ۱.۴ برابر نسبت به ابتدای دولت یازدهم اضافه شد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به اینکه بودجه آموزش عالی شامل بخش جاری و عمرانی است گفت: اعتبارات بخش جاری امسال حدود ۵۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافت که بخش عمده مربوط به افزایش حقوق همکاران اداری و اعضای هیات علمی است.

وی بیان کرد: اما این میزان نیاز آموزش عالی کشور را تامین نمی‌کند چون غیر از پرداخت حقوق و مزایا به همکاران شاغل در حوزه آموزش عالی، فعالیت‌های علمی پژوهشی نیز مورد توجه است و حدود ۵۰ درصد اعتبارات حوزه آموزش عالی باید به بخش حقوق و مزایای همکاران شاغل اختصاص یابد.

نظر پور توضیح داد: ۲۰ درصد از اعتبارات حوزه آموزش عالی به بخش تحقیقات و موضوعات مرتبط با فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه اختصاص پیدا می‌کند که عدد کمی است.

معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ادامه داد:در مجموع در حوزه آموزش عالی کشور حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار وجود دارد که ۸۰ درصد این اعتبار به بخش جاری و بیشتر صرف حقوق و مزایا می‌شود و ۲۰ درصد باقیمانده با فرض ۱۰۰ درصد تخصیص، نیاز آموزش عالی کشور را برآورده نمی‌کند.

وی در خصوص بودجه عمرانی این وزارت نیز گفت: بعضی از پروژه‌ها با وجود فازبندی شدن اما پس از گذشت ۱۰ تا ۱۲ سال، تنها بخشی از آنها بهره‌برداری شده به دلیل اینکه اعتبارلازم برای حوزه عمرانی دانشگاه‌ها به منظور بهره‌برداری از فضاهای آموزشی در دست احداث نداریم، بنابراین لازم است به حوزه آموزش عالی کمک شود تا این پروژه‌ها حداکثر در مدت سه تا پنج سال به بهره‌برداری برسند.

به گزارش ایرنا، پنج پروژه شامل گام نخست ساختمان دانشکده مهندسی آب و محیط زیست دانشگاه شهید چمران اهواز، گلخانه و مزرعه تحقیقاتی این دانشکده ، طرح توسعه ساختمان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، مجتمع آزمایشگاه دانشکده کشاورزی و تکمیل و تجهیز تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی روز یکشنبه با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.