×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جهانگیری از سد کرخه بازدید کرد

مدیر عامل سد کرخه در این بازدید ضمن توضیحاتی به معاون اول رییس جمهوری گفت: میزان خروجی آب این سد چند روزی است که افزایش یافته تا کشاورزان و مردم پایین دست کرخه نور به آب لازم برای کشاورزی و دامشان دست پیدا کنند.

وی اظهار داشت: در  حال حاضر میزان خروجی آب سد کرخه حدود ۱۶۰ مترمکعب بر ثانیه است و دبی که اکنون از سد کرخه خارج می شود بیش از ۲ برابر برنامه مصوب است که اجرا شده تا به پایین دست برسد.

وی گفت: حجم مفید ذخیره آب در پشت سد کرخه ۷۵۰ میلیون مترمکعب است که در حال حاضر  بیش از ۷۰ درصد آن رهاسازی شده است به طوریکه اکنون ۲۲۵ میلیون متر مکعب آب در پشت آن جمع شده  است.

جهانگیری از سد کرخه بازدید کرد

سد کرخه، یکی از بزرگ‌ترین سدهای خاکی دنیا و بزرگ‌ترین سد خاکی در خاورمیانه است که بر روی رودخانهٔ کرخه در شهرستان اندیمشک و استان خوزستان ساخته شده‌است.

عملیات اجرایی این سد در سال ۱۳۷۰ آغاز و در سال ۱۳۸۰ به پایان رسیده است. متوسط تولید انرژی سالیانهٔ این نیروگاه ۹۳۴ میلیون کیلووات ساعت است. نیروگاه این سد ۴۰۰ مگاوات  ظرفیت دارد.

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری روز پنجشنبه ضمن تجلیل از صبر ، استقامت مردم خوزستان در برابر مشکلاتی همچون هشت سال دفاع مقدس و به حق دانستن مطالبات مردم خوزستان ، جهانگیری را مامور کرد با سفر به خوزستان ،ضمن بررسی مشکلات کم آبی ، با همراهی مسوولان استانی  تصمیم های لازم را برای حل مشکلات تنش آبی را بگیرد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.