×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مشکل آبرسانی به ۷۰۲ روستای خوزستان در مدت یک سال برطرف می‌شود

قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبرسانی به ۲ منطقه دهستان جهاد در حمیدیه و روستای جفیر از شهرستان هویزه ، که فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) وی را همراهی می ‌کرد بیان کرد: بنابر هدف گذاری انجام شده مشکل آبرسانی ۷۰۲ روستا در استان  با اعتبارات  ملی، استانی، قرارگاه های محرومیت زدایی سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان در مدت حداکثر یکسال برطرف می‌شود.

وی گفت: هم اکنون برخی از روستاهای خوزستان به صورت جدی دچار تنش آبی هستند و مشکلات تعدادی از این روستاها ناشی از عواملی چون نقص فنی پمپ و تاسیسات آبرسانی است.

وی افزود: برای رفع این مشکلات تعداد زیادی تانکر به صورت ضربتی پیش بینی شده و بخش مهمی از آن توسط سپاه و دیگر نهادها تامین شده تا آبرسانی سیار انجام شود و فرصت پیدا کنیم حداکثر یک تا ۲ ماه آینده مشکلات جزیی تاسیسات آبرسانی را حل کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: دستگاه‌های دولتی و شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در تلاش هستند تا اقدامات مورد نیاز برای روستاهای دارای مشکل آب شرب انجام شود و تلاش می شود مصوباتی که برای استان به تصویب رسیده اجرایی شود.

وی گفت: تا ۲ هفته آینده ۹ کیلومتر خطوط انتقال آب به ۲ روستا از شهرستان‌های حمیدیه و هویزه با جمعیت ۱۲۰ خانوار انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان نیز گفت: در این گرمای خوزستان برخی روستاهای استان با تنش آبی روبه رو هستند و با توجه به خشکسالی که استان با آن درگیر است باید هر چه زودتر مشکل تنش آبی را در این روستاها برطرف کرد.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور افزود: تا پایان عملیات آبرسانی به روستاهای در دست اقدام، آبرسانی به این مناطق با تانکر انجام خواهد شد.

برخی از روستاها و مناطق حاشیه‌ای خوزستان به دلیل خشکسالی و کمی بارش ، با مشکل کم آبی و یا بی آبی روبه‌رو هستند.

پیش از این بسیج سازندگی سپاه خوزستان آبرسانی به مناطقی از شهرستان هویزه و چند شهر و روستای دیگر استان را با تانکر آغاز کرد و این خدمت رسانی تا برقراری آب پایدار در این مناطق ادامه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.