×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
هشدار رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره خیز جدید کرونا در خوزستان

دکتر فرهاد ابول نژادیان بیان کرد: کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری مردم از یک طرف و برگزاری آیین‌های شادی و عزا ، دورهمی خانوادگی و تردد غیرضرور در سطح شهرها از سوی دیگر موجب شده تا موارد ابتلا به کرونا در خوزستان افزایشی شود.

وی با بیان اینکه وقتی آمار بروز بیماری در یک استان بالا برود، امکان افزایش ابتلا در خانواده‌ها افزایش می‌یابد افزود: با توجه به درگیر بوذن استان‌های همجوار و خیز پنجم کرونا در کشور، خوزستان نیز در معرض این خطر قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در صورت نادیده گرفتن وضعیت هشدار و نبود توجه کافی به دستورالعمل‌های بهداشتی، خوزستان نیز وارد موج جدید کرونا خواهد شد که تبعات سنگینی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: هم اکنون میزان مراجعه بیماران سرپایی به مراکز منتخب بهداشتی خوزستان افزایش یافته و معمولا ۲ هفته پس از افزایش مراجعه کنندگان، میزان بستری‌ها روند افزایشی خواهد داشت‌.

ابول نژادیان با اشاره به اینکه برای جلوگیری از موج جدید بیماری، لازم است که محدودیت های کرونایی با شدت بیشتری اعمال شود گفت: از مردم خوزستان تقاضا داریم که در شرایط موجود و در تعطیلات پیش رو از سفر کردن و برگزاری دورهمی خانوادگی پرهیز کنند.

طبق رنگ بندی جدید کرونایی شهرستان های اندیمشک، ماهشهر و بهبهان در وضعیت قرمز قرار گرفتند و شهر شوش که تا پیش از این در وضعیت قرمز قرار داشت در شرایط نارنجی قرار گرفت.

تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار خوزستانی در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.