×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گلایه‌مندی مردم خوزستان بر حق است / شیوخ، جوانترها را به خویشتن‌داری نصیحت کنند

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست با جمعی از شیوخ و بزرگان عشایر عرب استان خوزستان که روز چهارشنبه همراه با فرمانده سپاه استان به مناسبت عید قربان و دهه ولایت و امامت انجام شد، با تشریح پیگیری‎ها و اقدامات صورت‌گرفته برای کاهش مشکلات کشاورزان، دامداران و روستاهای دچار تنش آبی اظهار کرد: با مجموعه تصمیمات و مصوبات مختلف اعتباری، در حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت خسارت کشاورزان و دامداران، انجام پروژه‌های ضربتی برای آبرسانی و تامین تانکرهای متعدد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با مصوبه دولت، این اعتبار به صورت صددرصدی تخصیص خواهد یافت و ۵۰ درصد از این رقم که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است، روز دوشنبه هفته آینده به صورت نقد واریز خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین اقدامات اضطراری برای مرطوب‌سازی کانال‌ها و انهار مختلف صورت گرفته است. در زمینه شبکه فاضلاب و روان‌آب‌ها نیز با پیگیری‌هایی که داشتیم ۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی جذب شده است.

سلیمانی‌دشتکی افزود: در وقایع روزهای اخیر استان خوزستان، گلایه‌مندی‌ها و خواسته‌های جوانان و مردم بر حق است و دولت و نظام هم با همه توان برای کاهش آلام مردم و انجام خواسته‌های آنان پای کار آمده است اما انتظار است شیوخ، بزرگان و نخبگان استان، جوانترها را به خویشتن‌داری، کنار گذاشتن احساسات کاذب و پرهیز از دنباله‌روی و افتادن در مسیر نقشه‌های شوم دشمنان نصیحت و ارشاد کنند چرا که همه ما از همین نظام هستیم و نباید اجازه دهیم نظام ما آسیب ببیند.

در ادامه سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با تشریح اقدامات سپاه و نیروهای جهادی برای انجام پروژه‌های ضربتی آبرسانی و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از خشکسالی گفت: این نشست‌های صمیمانه میان مسئولان و مردم در سطح دنیا کم‌نظیر است و این امر، نشان‌دهنده الفت عمیق و انسجام میان اقوام و حاکمیت است و مهمترین سرمایه نظام نیز همین اعتماد و رافت اسلامی میان جامعه و مسئولان است.

وی تاکید کرد: همه ما از خانواده نظام هستیم و در هر خانواده‌ای هم ممکن است اختلاف نظر و کاستی وجود داشته باشد اما نباید اجازه دهیم بیگانگان و دشمنان از این اختلافات درونی سوءاستفاده کنند.

در این نشست، ابتدا تعدادی از شیوخ عرب به بیان مشکلات و دغدغه‌های روز استان خوزستان و کاستی‌ها و نارسایی‌های مختلف در حوزه‌های زیرساختی و اشتغال پرداختند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.