×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
صدور زمانبر جوابیه تعیین ماهیت کالا،صادرات از خوزستان را کند کرده است

شهلا عموری در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان در محل اتاق بازرگانی اهواز اظهار داشت: عوامل متعددی باعث کاهش میزان صادرات از مرزهای خوزستان شده است؛ لذا این شرایط باید بر اساس تفاهمنامه های بین المللی بین ۲ کشور ایران و عراق ساماندهی شود.

وی ظرفیت صادرات کالا از مرز چذابه را  ۸۰۰ تا ۹۰۰ کامیون و مرز شلمچه را یک هزار و ۵۰۰ کامیون در روز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بررسی ها نشان می دهد که بطور متوسط روزانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ کامیون از هرکدام از این گذرگاه های مرزی به سمت کشور عراق تردد دارند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان اضافه کرد: فعالان اقتصادی در مرزهای استان هم‌اکنون دشواری های زیادی را تحمل می کنند و به همین منظور از متولیان حوزه مرزی و اقتصادی در استان درخواست می شود تا نسبت به ساماندهی این وضعیت در مرزها اقدام کنند.

عموری با تاکید بر اینکه صادرات قاچاق گازوئیل در مرز چذابه برای تجار و بازرگانان چالش های خاصی رقم زده، گفت: برخی از رانندگان به شیوه باک به باک، سوخت ذخیره شده را به کامیون های عراقی میفروشند در صورتی که می بایست برابر با مصوبات پیشین با قیمت تعیین شده گازوئیل مورد نیاز کامیون های عراقی با تخفیف عرضه شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز خاطرنشان کرد: انتظار می رود که مدیریت واحد در مرز چذابه با جدیت بیشتری فعالیت کند تا علاوه بر کاهش توقف کالاهای صادراتی به ظن قاچاق، شاهد بهبود شرایط تجارت خارجی در این مرز باشیم.

مرزهای زمینی چذابه و شلمچه از تیر ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعث عراق و از مهر همان سال برای عزیمت زائران عتبات عالیات بر روی تجار و زائران باز شدند.

خوزستان از طریق مرزهای چذابه و شلمچه با استان‌های میسان و بصره عراق روابط اقتصادی ، فرهنگی و آموزشی دارد.

 

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.