×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
توزیع یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر آب شرب در روستاهای بستان توسط ارتش

امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی در این خصوص در منطقه دهلاویه بستان ، اظهار داشت: مردم خوزستان در کنار ارتش در دوران دفاع مقدس ایستادگی کرده و مقابل دشمن ایثارگری کردند و اکنون در شرایط سخت و تنش آبی وظیفه خود دانستیم که به کمک مردم بیاییم.

وی افزود: ارتش در دوران دفاع مقدس به پشتوانه مردم نقش مهمی در حفظ این سرزمین مقدس که به خون شهدا عطرآگین شده، داشته و به همین جهت همواره  کمک به مردم این خطه شهیدپرور را در شرایط سخت ، در اولویت قرار داده است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در جنوب غرب ادامه داد: مردم خوزستان پس از دوران دفاع مقدس نیز در تمامی عرصه ها حضوری فعال داشتند و ارتش نیز با تمام وجود تا رفع مشکلات آبی در این منطقه خدمت رسانی خواهد کرد .

وی تصریح کرد : قرار است یک تانکر ۱۵ هزار لیتری و هفت تانکر ۱۰ هزار لیتری به مدت یک هفته در روستاهای بستان برای اهالی، دام و احشام روستائیان آبرسانی کنند.

امیر سرتیپ دوم بیدادی گفت: با این وجود روزانه ۱۷۰ هزار لیتر و در مجموع در یک هفته یک میلیون و ۱۹۰ هزار لیتر آب شرب در این منطقه توزیع می شود.

ارتش در جنوب غرب در سیل فروردین ماه ۱۳۹۸ و آبگرفتگی سال ۱۳۹۹با استفاده از ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز به کمک مردم مناطق آسیب دیده آمد و این بار نیز در زمینه آبرسانی با استفاده از تانکرهای آبرسانی نیروهای خود را در سطح استان بسیج کرده است.

پیش از این نیز فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی بر کمک رسانی به مردم خوزستان با استفاده از ظرفیت های موجود ارتش تاکید کرده بود.

بخشی از روستاها و مناطق حاشیه‌ای خوزستان به دلیل خشکسالی و کمی بارش ، با مشکل کم آبی و بی آبی روبه‌رو هستند.

پیش از این بسیج سازندگی سپاه خوزستان آبرسانی به مناطقی از شهرستان هویزه و چند شهر و روستای دیگر استان را با تانکر آغاز کرد و این خدمت رسانی تا برقراری آب پایدار در این مناطق ادامه دارد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.