×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
خوزستانی‌ها در تعطیلات عید قربان و غدیر رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: همه پروتکل های بهداشتی باید به صورت کامل و دقیق رعایت شود تا بتوانیم از این مرحله سخت عبور کنیم. با توجه به افزایش آمار کرونا در استان های همجوار نیاز است که وضعیت هشدار را در خوزستان جدی تر گرفته و مراقبت ها را تشدید کنیم.

وی افزود: اگرچه شمار فوتی های کرونایی استان کاهشی شده اما میزان موارد ابتلا به کرونا و همچنین آمار بیماران بستری رو به افزایش بوده که نگران کننده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد موارد ابتلا در خانواده ها صورت می گیرد گفت: لازم است که مردم از ترددها و دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند تا گرفتار کرونا نشوند.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت بالای موضوع و خطر شیوع ویروس دلتا که استان را تهدید می‌کند نیاز است اقدامات مداخله ای و پیشگیرانه فوری انجام شود و محدودیت ها به صورت تشدید یافته اعمال شوند.

ابول نژادیان با بیان اینکه قدرت سرایت ویروس دلتا بیشتر از نمونه های قبلی است گفت: ضروری است مردم ترددهای بیرون از خانه را به شدت محدود کنند و از شرکت در هرگونه تجمع و مراسم گروهی و خانوادگی پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۰ درصد از جمعیت هدف خوزستان در مقابله کرونا واکسینه شده اند افزود: خوشبختانه واکسیناسیون با سرعت بالایی در حال انجام است و در تلاش هستیم که تعداد بیشتری از مردم استان را در مقابل بیماری واکسینه کنیم.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۶ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.