×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
احتمال افزایش بار بستری بیمارستان‌های خوزستان در روزهای آینده

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار کرد: در روزهای اخیر میزان مراجعات به مراکز منتخب و شناسایی موارد جدید سرپایی در خوزستان افزایش یافته است که این مساله نشان دهنده چرخش بیشتر ویروس در جامعه است. بنابراین در صورت عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، قطعا در روزهای آینده بار بستری بیمارستان‌ها بیشتر می‌شود و وارد پیک جدید بیماری می‌شویم.

وی با بیان اینکه سرایت سوش دلتا بسیار بیشتر از سوش انگلیسی است، افزود: در شرایط کنونی که سوش غالب در کشور و به ویژه استان‌های همجوار، از نوع دلتا است، بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری، ماندن در خانه و پرهیز از حضور در تجمعات است.

وی با اشاره به تعطیلات پیش رو، گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم در این روزها حتما در منزل بمانند و از سفر یا حضور در دورهمی‌های خانگی پرهیز شود تا چرخه انتقال ویروس کمتر شود.

ابول‌نژادیان با اشاره به شناسایی چند مورد ابتلا به سوش دلتا، بیان کرد: علائم بروز ابتلا به سوش دلتا کاملا شبیه سرماخوردگی ساده است و تب، گلودرد، سردرد، سرفه و آبریزش بینی، علائم بیماری هستند. در این سوش سرعت تبدیل شدن و ورود به مرحله ریوی نیز بیشتر از ویروس‌های دیگر است. بنابراین شهروندان در صورت بروز علائم سریعا به مراکز منتخب مراجعه و از حضور در اجتماع خودداری کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.