×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
اعتبار ۶ میلیاردی برای پرداخت خسارت به دامداران خوزستانی

محمد مخبردزفولی در حاشیه جلسه مشترک ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران خوزستان و قرارگاه محرومیت زدایی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مدون شد روستاهای دچار تنش آبی که ۷۰۲ روستا هستند، ظرف مدت شش تا هفت ماه آینده با سرمایه گذاری مشترک ما و استانداری و آب و فاضلاب به نتیجه برسند و از این وضعیت خارج شوند.

وی افزود: کارهای ضربتی نیز انجام شد از جمله اینکه مجوز داده شد که ۱۰۰ تانکر آب تهیه و برای آبرسانی در اختیار مردم قرار گیرند. همچنین ۱۵۰ مخزن ۵ هزار و ۱۰ هزار لیتری تهیه شد که این ها در روستاها مستقر خواهند شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ادامه داد: یک مشکلی که در جهاد کشاورزی مطرح شد، از بین رفتن دام سبک و سنگین بود. تقریبا بیش از ۱۰۰ دام سنگین و ۳۰۰ راس دام سبک از بین رفته اند. به این منظور قرار شد ۶ میلیارد تومان در اختیار استانداری قرار دهیم که به عنوان خسارت به دامداران پرداخت شود تا بتوانند جبران کنند و به وضعیت سابق برگردند.

مخبردزفولی با اشاره به سرمایه گذاری در خوزستان، بیان کرد: ما در خوزستان تا امروز نزدیک به ۹۰ هزار میلیارد تومان در بخش‌هایی از کارگاه‌های کوچک تا کارخانه‌های بزرگ، سرمایه گذاری کرده ایم و تاکنون ۷۵ هزار شغل در خوزستان ایجاد کرده‌ایم.

وی با اشاره به دیگر تصمیمات ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، گفت: استان خوزستان جزو استان‌های اول در صادرات خرما است، اما متاسفانه به صورت فله صادر می‌شود درحالیکه باید فرآوری شود زیرا ارزش افزوده بیشتری خواهد داشت؛ بنابراین قرار شد از طریق بنیاد برکت این کار انجام شود. همچنین در بحث شیر، کارخانه‌های لبنی مشکل دارند و قرار شد بررسی صورت گیرد و یک کارخانه ایجاد شود تا شیر دام‌های سنگین جمع آوری شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در پایان با اشاره به دستور رهبری برای رسیدگی به وضعیت خوزستان، عنوان کرد: چند موضوع ملی را نیز پیگیری و به مقام معظم رهبری و دولت فعلی و آینده منتقل خواهیم کرد. در عین حال، من حامل پیام محبت مقام معظم رهبری به مردم خوزستان هستم؛ رهبر از این وضعیت ناراحت هستند و دستورات موکدی دادند که رسیدگی شود. امیدوارم روزهای سخت پشت سر گذاشته شود و روزهای خوب در انتظار مردم زحمت‌کش و غیور استان باشد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.