×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
اعضای بدن یک بانوی جوان دراهواز به چهار بیمار، زندگی دوباره بخشید

دکتر فرهاد ابول نژادیان دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صبح روز دوشنبه با تلاش تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعضای بدن خانم جوان ۲۹ ساله ای که متاسفانه به علت سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده اش به چند بیمار نیازمند اهدا شد.

وی افزود: ۲ کلیه و کبد فرد اهدا کننده در بیمارستان گلستان اهواز به سه بیمار نیازمند پیوند زده شد تا زندگی آنها دوباره جریان داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز : همچنین قلب این بانوی جوان نیز جهت پیوند به یک نوجوان ۱۴ ساله به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال شد.

ابول نژادیان بیان کرد: این عمل؛ دهمین اهدای عضو از ابتدای سال جاری تاکنون بوده که شامل ۹ پیوند کبد، ۱۷ پیوند کلیه و ۲ ارسال قلب به تهران بوده است که در شرایط کرونایی موجود مشارکت مناسبی به شمار می رود.

وی افزود: امیدواریم با گسترش بیشتر فرهنگ اهدای عضو افراد بیشتری که هم اکنون در صف دریافت عضو قرار دارند بتوانند به زندگی بازگردند.

همچنین ساسان کیانپور مسئول اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: پس اعلام ماموریت انتقال قلب پیوندی به تهران، تیم اورژانس هوایی خوزستان با سرعت عمل بالا، عضو پیوندی را در بیمارستان گلستان تحویل و در کمتر از ۱۰ دقیقه با استفاده از بالگرد اورژانس به فرودگاه اهواز منتقل کرد تا با استفاده از جت فالکون در سریعترین زمان ممکن به بیمارستان رجایی تهران جهت پیوند به یک نوجوان ارسال گردد.

وی گفت: کل زمان انجام ماموریت انتقال قلب از بیمارستان گلستان اهواز تا رسیدن به بیمارستان رجایی تهران ۹۶ دقیقه بوده است که تاکنون سریعترین زمان انتقال به شمار می رود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.