×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
اختصاص ۱۵ درصد اعتبارات تنش آبی به خوزستان

قاسم سلیمانی دشتکی دوشنبه در روند بازدید از تاسیسات آبرسانی شهرستان اهواز به همراه رییس ستاد اجرایی فرمان امام در جمع خبرنگاران افزود: در نشست ستاد بحران کشور حدود ۱۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال کمک نقدی به استان خوزستان اختصاص یافت.

وی گفت: همچنین مقرر شده است صندوق بیمه دامداران با کمک دولت به دامدارن خسارت دیده از خشکسالی خوزستان خسارت پرداخت کند.

استاندار خوزستان افزود: در پی خشکسالی شدید در سال زراعی جاری مردم خوزستان بسیار صدمه دیدند و دامداران و کشاورزان متحمل ضرر شدند، با مردم همدرد هستیم و تلاش داریم این مشکلات را حل کنیم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه با تمامی مسئولان کشوری در خصوص بحران آب خوزستان صحبت شده است افزود: در این راستا گروهی از مسئولان کشوری برای بررسی وضعیت تنش آبی به خوزستان سفر کردند.

وی با اشاره به کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام برای کاهش بحران تنش آبی خوزستان افزود: ستاد اجرایی فرمان امام و ستاد نیروهای مسلح تانکرهای آب را برای آبرسانی به مناطق روستایی و بحرانی خوزستان تامین کردند.

در حاشیه این بازدید جانشین مدیر ارشد ستاد اجرایی فرمان امام در استان خوزستان افزود: با توجه به مشکلات تنش آبی در خوزستان در چند روز اخیر کمک های خوبی به استان شده و ستاد اجرایی فرمان امام برای رفع مشکلات ناشی از تنش آبی ۴۷۱ روستای خوزستان ورود کرده است.

عبدالعزیز فدعمی افزود: دستور خرید تانکر سیار آبرسان برای خوزستان داده شده و تعدادی تهیه و به مناطق روستایی اعزام می شوند.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام امروز دوشنبه برای بازدید از تاسیسات آبرسانی و مناطق بحرانی آب وارد خوزستان شدند و در نهایت در نشست ستاد بحران استان حضور می یابند.

خشکسالی شدید در حالی بعد از ۲ سال ترسالی به خوزستان بازگشته است که در سال ۹۸ وقوع سیل در حوضه‌های کارون، کرخه و دز خسارت‌های زیادی به خوزستان وارد کرد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.