×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
افزایش ۱۰ درصدی مبتلایان و بستری های کرونایی در خوزستان

دکتر فرهاد ابول نژادیان شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: اگر رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی را جزو برنامه های اصلی  قرار ندهیم قطعا در ۲ هفته آینده خوزستان وارد پیک جدیدی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر میزان مراجعه به مراکز منتخب بهداشتی در استان خوزستان افزایش یافته و معمولا ۲ هفته پس از افزایش مراجعه، میزان بستری‌ها افزایشی می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تلاش می کنیم در حوزه بهداشت، همزمان با پیگیری رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی، کار واکسیناسیون را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

وی ادامه داد: از ۲ روز گذشته همکاران ما در مراکز تجمیعی همه شهرهای استان، با سرعت در حال واکسیناسیون گروه‌های هدف هستند.

ابول نژادیان  از متقاصیان دریافت واکسن خواست ابتدا در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام و در صورت دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی افزود: بسیاری از هم‌ استانی‌ ها بدون ثبت نام در این سامانه، به مراکز مراجعه می‌کنند که این موضوع باعث شکل گیری تجمع در مراکز تزریق واکسن و انتشار بیماری می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به شناسایی ۱۰ نمونه سوش جهش یافته دلتا در خوزستان اشاره کرد و گفت: هفت مورد از این نمونه ها در استان و سه مورد در مرز عراق شناسایی شد که ازورود آنها به کشور جلوگیری شد.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۶ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.