×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
انعقاد تفاهمنامه رفع تنش آبی در ۴۷۱ روستای خوزستان

نماینده ولی فقیه در خوزستان روز یکشنبه در حاشیه آیین انعقاد این تفاهمنامه در دفتر امام جمعه اهواز بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در کل کشور نقش بسیار مهمی در حل مشکلات ایفا می‌کند و این نهاد در حوادث مختلف خوزستان پای کار بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد با بیان اینکه در بحث آبگرفتگی پارسال سربندر و اهواز ستاد اجرایی فرمان امام بسیار تلاش کرد، گفت: بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام زیر مجموعه حاکمیتی رهبر معظم انقلاب هستند و در موارد مختلف برای رفع نیازهای نیازمندان حضور داشته‌اند.
وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام در مواردی مثل جاده سازی و ایجاد اشتغال و توجه به مناطق محروم مثل منطقه محروم احمد فداله خوزستان که کمتر دستگاهی حضور داشته، حضوری قدرتمند داشته است.

۷۰۰ روستای خوزستان با بحران آب روبه ‌رو هستند

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه ۷۰۰ روستای خوزستان با بحران آب روبه رو هستند بیان کرد: ۶۰۰ میلیارد ریال برای بحث تنش آبی و تهیه تانکر  آبرسان در خوزستان در نظر گرفته شده که تا چند روز آینده ۵۰ درصد این اعتبار تخصیص می‌یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه این میزان اعتبار می‌تواند کمک زیادی در توزیع آب در خوزستان داشته باشد بیان کرد: مجموعه‌ای از دستگاه‌های متولی استان و کشور در حال تلاش برای حل مشکل آب خوزستان هستند.
فاضل عبیات معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز در این آیین بیان کرد: مبلغ این تفاهمنامه یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است ، که ۵۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ را ستاد اجرایی فرمان امام و یکهزار میلیارد ریال را دولت تامین می‌کند و امید است با این تفاهمنامه شاهد کاهش تنش آبی در استان باشیم.

استان خوزستان از اول امسال به دلیل خشکسالی دچار تنش آبی شده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان پیش از اعلام کرده بود که میزان ورودی آب به سدهای استان در سال آبی جاری نسبت به میانگین دراز مدت کاهش ۴۳ درصدی دارد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.