×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
برخورد قضایی با کشت غیرمجاز شلتوک در خوزستان

رضا خشنودی در پایان جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با موضوع بررسی مشکلات تامین آب استان خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مردم خوزستان استحضار داشته باشند زمانی که با بحران به ویژه آب ناشی از خشکسالی‌های طولانی مدت چند ساله مواجه هستیم، باید به تصمیمات مدیران اجرایی احترام بگذاریم.

وی افزود: زمانی که کشت شلتوک غیرمجاز اعلام می‌شود باید کشاورزان این موضوع را رعایت کنند.

معاون دادستان کل کشور گفت: کشاورزان به برنامه‌ریزی کلان توجه نمی‌کنند و شلتوک می‌کارند و برای تامین آب با مشکل مواجه می‌شوند. این کشاورزان سهمیه و مجوز برداشت آب ندارند بنابراین این عمل آنها مجرمانه و خلاف شرع و قانون است.

خشنودی بیان کرد: استاندار خوزستان و دستگاه قضایی باید با این رفتار مجرمانه خلاف شرع برخورد کنند زیرا می‌خواهند منابع محدود آبی را صیانت کنند تا آب شرب تامین و از تلفات دام‌های سنگین و وقوع فاجعه زیست محیطی جلوگیری کنند.

وی افزود: در این خصوص باید دستگاه قضایی مقابله کند که این موضوع در دستور کار است. استاندار خوزستان نیز برای به نتیجه رسیدن برنامه‌ها به بودجه نیاز دارد که به سازمان برنامه و بودجه اعلام شد. با اقدامات انجام‌شده، تصور می‌شود در روزهای آتی خبر خوشی برای مردم داشته باشیم تا از این بحران عبور کنیم و مشکلات استان خوزستان را یک بار برای همیشه به صورت معقول و منطقی حل کنیم.

معاون دادستان کل کشور با اشاره به پیگیری مصوبات این ستاد، بیان کرد: این مصوبات را از منظر حقوق عامه پیگیری می‌کنیم. استاندار خوزستان نیز موظف است برای اجرای مصوبات جلسه، مکاتبات لازم را با دستگاه‌های ملی انجام دهد و رونوشت آن را به دادستانی ارسال کند تا ما نیز پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.