×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تامین آب شرب در خوزستان سخت و سهمگین شده است

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران  خوزستان ار شد با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در حوزه آب و خشکسالی اظهار کرد: جدول آورد، برداشت و میزان آب سدها از ماه‌های گذشته تنظیم شد اما با این وجود بنا به دلایلی، دچار تنش آبی در کشت فصلی، کشت جایگزین، آب شرب، آب مورد نیاز دام های سبک و سنگین و تالاب شدیم.

وی افزود: وقوع حوادث غیر مترقبه و کشت شلتوک در بالادست و حتی در مجاورت تالاب هورالعظیم، از دلایل وقوع این مشکلات است. در این راستا نشست‌های متعدد ستاد مدیریت بحران و شورای تامین برگزار شد و کارگروه‌های مختلفی تشکیل دادیم که یکی از این کارگروه‌ها، در خصوص پیشگیری از کشت شلتوک بوده است.

استاندار خوزستان با اشاره به مکاتبات مختلف با مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت بحران کشور و دیگر سازمان‌ها گفت: در پی این مکاتبات، کمک‌هایی شد اما کافی نبود. پس از تنش آبی اخیر با وجود افزایش خروجی سد، EC آب شرب آبادان و خرمشهر افزایش یافت. میزان شوری آب در مسیرهای هویزه و سوسنگرد نیز مردم را دچار نگرانی کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور هیات عالی رتبه متشکل از مسئولان قوه قضائیه و معاونین وزرا بیان کرد: در پی این شرایط، با معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صحبت کردم و مسائل استان خوزستان را پیگیری کردم که این هیات عالی رتبه در خوزستان حضور پیدا کردند اما انتظار می‌رود، مدیران متناسب با وضعیت مملکت و بودجه و دغدغه‌ها راهکارهایی پیشنهاد بدهند که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد. نباید تنها مصوبه‌هایی داشته باشیم و اجرا نشوند.

وی با اشاره به مشکلات روزمره خوزستان از جمله آب شرب گفت: با وجود اینکه رهاسازی آب بیش از مصوبه ستاد مدیریت بحران بوده است اما امکان رسیدن آب به شهرها و روستاها چه برای تامین آب شرب و چه تامین آب دام و کشاورزی، سخت و سهمگین شده است.

سلیمانی‌دشتکی افزود: با تصویب ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی، میزان کشت تابستانه، کشت فصلی و جایگزین مشخص شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.