×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ماجرای تصویر پروفایل مشترک خوزستانی‌ها چیست؟

شهروندان خوزستان از روز گذشته، یک پوستر قرمز رنگ با عناوین “کارون جان ماست” و “کرخه جان ماست” را به عنوان تصویر پروفایل مشترک خود در شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌ها قرار داده‌اند و به این وسیله اعتراض خود را به این مطالب ابراز کرده‌اند.

تصویر پروفایل مشترک خوزستانی‌ها در اعتراض به اخبار طرح‌های انتقال آب

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان در این خصوص می‌گوید: اگر طرح‌های انتقال آب متوقف نشوند مصائب متوجه مردم خوزستان یقینا تشدید می‌شود.

هژیر کیانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تبعات اجرای طرح‌های انتقال آب خوزستان اظهار کرد: در دولت به اصطلاح محیط زیستی، به طرز بی‌سابقه‌ای هجمه عظیمی بر خوزستان وارد کردند. سازمان حفاظت محیط زیست به جای انجام وظیفه ذاتی خود از جمله دفاع از حق‌آبه زیستی رودخانه‌ها، بیشتر نقش تسهیل‌گر اجرای پروژه‌های غارت‌گر آب را داشته است.

وی افزود: رویه‌های این سازمان در طول این سال‌ها برخلاف اصل ۵۰ قانون اساسی و سند ملی حفاظت از محیط زیست ابلاغیه مقام معظم رهبری بوده است. به این شکل، دهن‌کجی کردند و آب را به بهانه شرب، به کام صنایع و توسعه کشاورزی در مناطق کویری انتقال دادند.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان گفت: رودخانه کارون به هیچ وجه ظرفیت و توان بارگذاری‌های جدیدی مانند طرح بهشت‌آباد را ندارد. ضمن اینکه این طرح هیچ توجیه اقتصادی ندارد و به دلیل پیش‌بینی اعتبارات نامحدود، می‌تواند کمر اقتصاد کشور را خرد کند.

کیانی با اشاره به مطالب منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر صدور مجوز محیط زیستی پروژه انتقال آب خوزستان به صورت محرمانه بیان کرد: اگر طرح‌های انتقال آب متوقف نشوند مصائب متوجه مردم خوزستان یقینا تشدید می‌شود و در آینده باید منتظر خشکی تالاب‌های خوزستان باشیم.

وی تصریح کرد: تنها راه جلوگیری در این خصوص این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خواب بیدار شوند و به وظیفه خود عمل کنند.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان با اشاره به برخی طرح‌های انتقال آب خوزستان بیان کرد: در حال حاضر طرح کوهرنگ ۳ در حال اجرا است. تونل یک و دو بهشت آباد نیز سال‌ها است که در حال انتقال آب به رودخانه زاینده‌رود و اصفهان هستند. طرح خرسان به مقصد یزد و کرمان نیز در دستور دولت بوده است که امیدواریم اجرا نشود. اگر این طرح نیز اجرا شود دیگر فاتحه خوزستان خوانده شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.