×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
تعیین منابع و مصارف آب در خوزستان / آبیاری فضای سبز با پساب تصفیه‌شده

قاسم سلیمانی دشتکی در پایان نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان خوزستان اظهار کرد: روال جلسات ستاد مقاومتی به سمت ساماندهی بهره برداری از آب می رود که شامل آب شرب، آب کشاورزی، حق آبه محیط زیست از جمله تالاب ها و پرورش ماهی ها، آب فضای سبز و آب صنعت می شود.

وی افزود: شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان امروز گزارش خوبی در ارتباط با اجرای پروژه های فاضلاب در شهرها و تصفیه پساب فاضلاب ارائه کردند.

استاندار خوزستان گفت: در خصوص صنایع و شهرک هایی که تازه تاسیس می شوند و نزدیک به شهرها هستند و فاضلاب دارند، سعی می کنیم مجوزات آب به این گونه باشد که در حد امکانات و توان شرکت آب و فاضلاب از تسویه پساب فاضلاب آن ها برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده شود.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: در جاهایی که این صنایع هم وجود نداشته باشند و برای فضای سبز نیز نتوان از این پساب ها استفاده کرد، حق آبه محیط زیست از پساب ها تامین بشود تا مقدار بیشتری در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی شود.

وی تصریح کرد: قسمت دوم جلسه مربوط به گزارش سازمان آب و برق خوزستان در زمینه منابع و مصارف آب در سال های پر آبی، سال های آبی متوسط و سال های کم آبی بود.

استاندار خوزستان گفت: در این راستا منابع و مصارف در بخش های مختلف صنعت، شرب، نیشکر، کشاورزی، تالاب ها، حق آبه محیط زیست، پرورش ماهی و سایر قسمت ها به طور دقیق مشخص شد.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: در جلسات آینده در ارتباط با اینکه چگونه بتوانیم از آب شیرین‌کن‌های صنایع و امکانات در کنار دریا استفاده کنیم، چگونه بتوانیم از آب های نیشکر برای بازچرخانی استفاده کنیم، چگونه بتوانیم سهم صنعت را به گونه ای اختصاص دهیم که با حداقل مصرف ممکن به حداکثر بهره‌وری برسند و باز چرخانی آب را در کارخانجات دایر کنیم و چگونه بتوانیم سیستم کانال های انتقال آب را به گونه ای تنظیم کنیم تا مشکل برداشت های مازاد بالادست حل شود و آب به محل مصرف خود برسد؛ بحث خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین جلسات بعد به سراغ مباحث حق آبه های محیط زیست و حق آبه های پرورش ماهی و شهرک های صنعتی می رویم و این دستگاه ها باید برنامه خود را ارائه دهند و در نهایت می خواهیم یک سندی را متناسب با مطالعات قبلی تنظیم کنیم و در این سند یک ساماندهی در خصوص آورد، انتقال و برداشت ها داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.