×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
کاهش ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی در خردادماه / موازنه منفی مرغ در خوزستان

خدارحم امیری‌زاده در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان اظهار کرد: مسائل و مشکلات مربوط به مرغ، مشکلات کشوری است و استان‌ها هیچ دخل و تصرفی در این مساله ندارند و دست‌شان بسته است.

وی با بیان اینکه چندین ماه است در خوزستان درگیر مساله مرغ هستیم، افزود: خوزستان جزو استان‌هایی از کشور است که نمی‌تواند مرغ خود را تامین کند و استان‌های دیگر باید بخشی از نیاز خوزستان به مرغ را تامین کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در خوزستان با موازنه منفی مرغ مواجه هستیم. در خردادماه حدود ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته جوجه‌ریزی کاهش داشته است که این مساله مشکل‌ساز می‌شود.

امیری‌زاده تصریح کرد: تاکنون در تیرماه حدود ۲۲ درصد میزان جوجه‌ریزی کاهش داشته است. این ظرفیت در خوزستان وجود دارد که میزان جوجه‌ریزی افزایش یابد و باید در این زمینه مشکلات مرغدارانی که تخلف کرده‌اند و با مشکلاتی مواجه شده‌اند، حل شود.

در ادامه این نشست، نعمت‌اله بیرانوندی مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: امروز با گرانی و گرانفروشی در بازار مواجه هستیم.

وی افزود: خوزستان با وجود کلان بودن از نظر اقتصادی و تولیدی، مصرف‌کننده و واردکننده از استان‌های دیگر است و این مساله باعث هزینه‌هایی برای توزیع‌کننده خوزستانی می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: به جز مردم که مصرف‌کننده هستند، مصرف‌کنندگان کلان‌تر و قوی‌تری نیز داریم و در خوزستان می‌خواهیم به صورت همزمان نیاز مردم و این مصرف‌کنندگان کلان را برآورده کنیم که باید برای مصارف کلان در استان خوزستان فکر و چاره دیگری اندیشیده شود.

بیرانوندی بیان کرد: در خوزستان ابتدا باید روی تامین و توزیع کالا تمرکز کنیم و سپس به فکر نظارت باشیم. کالا باید به صورت شبکه‌مند توزیع شود تا به دست مصرف‌کننده اصلی برسد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.