×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نحوه برخورد با آمبولانس در ترافیک باید نهادینه شود

غلامرضا روانپور بیان کرد: کارکنان فوریت‌های پزشکی نخستین خط درمانی و از پیشگامان عرصه سلامت بیماران و مصدومان هستند لذا مدیریت زمان یکی از مهمترین فاکتورهایی است که ماموران اورژانس باید بدان عمل کنند تا در کمترین زمان ممکن هنگام حادثه خود را به بیماران و یا مصدومان برسانند.

وی افزود: برخی شهروندان هنگام ترافیک سنگین، راه را برای عبور آمبولانس باز نمی‌کنند و در مواردی برخی رانندگان صرف خالی بودن آمبولانس از بیمار، راه را بر آن سد می‌کنند، در صورتی که آمبولانس خالی، فوریت و ضرورت بیشتری دارد چون باید سریعتر بر بالین بیمار و یا مصدوم برسد.

روانپور با بیان اینکه همکاری با آمبولانس علاوه بر فرهنگسازی، نیازمند آموزش است ادامه داد: گاهی اوقات رانندگان در مواجهه با آمبولانس قصد کمک رسانی و بازگشایی مسیر را دارند اما به این دلیل که آموزش لازم را ندیده‌اند در بازگشایی گره ترافیکی چندان موفق عمل نمی‌کنند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دزفول اظهار امیدواری کرد تا با کمک رسانه‌ها، شاهد ارتقای سطح فرهنگ و دانش برخورد با آمبولانس در گره‌های ترافیکی باشیم تا  آسیب‌های ناشی از دیر رسیدن آمبولانس  به حداقل برسد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.