×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
۸۵۰ هزار حاشیه‌نشین خوزستان هنوز آثار جنگ را لمس می‌کنند

آیت‌الله حیدری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان که روز دوشنبه، ۲۱ تیر در مجتمع فجر سپاه اهواز برگزار شد، ضمن قدردانی از سردار یوسفی برای تلاش‌های خود در زمان تصدی مدیریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و تبریک به سرهنگ حاجتی، اظهار کرد: ما در سال ۵۹ دو حادثه در تقویم داریم که همزمان آغاز شدند؛ یکی جنگ تحمیلی و دیگری دفاع مقدس بود. این دو همزاد هم هستند و اولی پایان یافت، اما دومی ادامه پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: جنگ تحمیلی صورت زشت آن حادثه است که سراسر جنگ و تحمیل و زورگویی و تجاوز و ظلم و ستم است و آثار و خرابی آن هنوز وجود دارد، اما حادثه دوم صورت زیبای آن حادثه را نشان می‌دهد و آن دفاع مقدس، مقاومت و ایستادگی بر ارزش‌های متعالی الهی است.

حیدری گفت: جنگ تحمیلی در سال ۶۷ به پایان رسید، اما مردم خوزستان هنوز با آثار آن درگیر هستند و همین پدیده حاشیه‌نشینی که آسیب‌های زیادی دارد از آثار جنگ تحمیلی است. جنگ به نسبت در استان‌های دیگر به پایان رسیده است، اما مردم و مسئولان خوزستانی و ۸۵۰ هزار نفری که در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند با تمام وجود آثار جنگ تحمیلی را همچنان لمس می‌کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: پیام ما به نظام و به ویژه دولت جدید این است که خوزستان هنوز درگیر جنگ است. کسی فکر نکند بازسازی انجام شد، بازسازی انجام نشد، ماله‌کشی انجام شد و آثار جنگ هنوز برقرار است. خوزستان به خاطر جنگ تحمیلی از قافله پیشرفت و توسعه عقب مانده است و لذا می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشیم.

وی گفت:‌ دفاع مقدس نه تنها پایان نیافت، بلکه روز به روز بر عظمت و شکوه آن اضافه می‌شود و آثار دفاع مقدس در کل منطقه مشهود است. نقش اصلی پیروزی ملت‌های مسلمان در منطقه را فرهنگ دفاع مقدس بر عهده دارد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.