×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
صنایع خوزستان مصرف برق خود را باید کاهش دهند

علی خدری با اشاره به مصوبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰ هیات وزیران اظهار داشت : این مصوبه به منظور کاهش و منظم نمودن اعمال خاموشی مشترکان خانگی و تجاری و جلوگیری از خاموشی گسترده در شبکه برق کشور تصویب شده است.

وی ادامه داد : در این مصوبه تمامی ادارات، سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و سایر نهادهای عمومی در روزهای پنج‌شنبه تا پایان مرداد ماه با رعایت ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری تعطیل خواهند بود و ساعت شروع به کار ادارات و ارگانهای دولتی از ساعت ۷ صبح می باشد.

وی افزود: همچنین برای حفظ پایداری شبکه برق کشور دستورات مرکز دیسپاچینگ ملی  ایران «شرکت مدیریت شبکه برق ایران» برای همه مدیران برق و مشترکان بزرگ لازم الاجراست، و استانداران و مدیران استانی مانع هرگونه اخلال در بهره برداری از شبکه برق به تشخیص مرکز یاد شده خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان جدیدترین مصوبه هیات وزیران در راستای کاهش و منظم نمودن اعمال خاموشی مشترکان خانگی و تجاری و جلوگیری از خاموشی گسترده در شبکه برق را تشریح کرد و ضمن تقدیر از صبر و شکیبایی مردم استان با وجود گرمای بالای ۵۰ درجه، خواستار مدیریت مصرف در ساعات اوج بار شد.

خدری در ادامه در خصوص تشویق صنایع و جبران شرایط موجود نیز عنوان کرد: واحدهایی که در اجرای این تصویب نامه با وزارت نیرو همکاری کنند معادل میزان کاهش مصرف انرژی آنها در سایر ایام سال از برق با تعرفه صفر برخوردار می‌شوند و در صورت عدم همکاری، شرکت‌های برق مجازند بلافاصله برق مشترک را قطع کنند.

وی خاطرنشان کرد:  در تلاش هستیم تا برق بخش خانگی در این روزها قطع نشود اما جدول‌های احتمالی قطعی برق را نیز در پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع برق استان خوزستان قرار داده ایم تا چنانچه پیک مصرف از میزان استاندارد آن بالا رفت بر اساس جدول یاد شده اقدام به قطع برق شهرهای استان کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در پایان ضمن قدردانی بیش از پیش از صبر و شکیبایی مردم در این گرمای طاقت فرسای بالای ۵۰ درجه، از مردم درخواست کرد: با مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار «۱۲ تا ۱۸» مجموعه صنعت برق خوزستان را یاری کنند تا بتوانیم با همراهی مردم عزیز و صبور خوزستان از خاموشی های بی برنامه جلوگیری کنیم.

یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق خوزستان است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.