×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
هورالعظیم باید زنده بماند / تامین آب شرب خوزستان تحت تاثیر شلتوک‌کاری

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست کارگروه تالاب‌های خوزستان که در اهواز برگزار شد، با اشاره به مشکلات کم‌آبی در استان خوزستان اظهار کرد: ما به دنبال مدیریت شرایط با آرامش و همچنین یافتن راهکار هستیم.

وی افزود: حتما باید به صورت جدی از ادامه کار شلتوک‌کاران در خوزستان جلوگیری کنیم و هیچ شکی در این کار نیست. اگر این کار را انجام ندهیم خود کشاورزان و دام‌ها دچار مشکل می شوند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ادامه کشت شلتوک در خوزستان باعث مشکلاتی برای تامین آب دام‌ها به ویژه دام‌های سنگین می‌شود. ذخیره آب پاییز نیز از بین می‌رود و عملا همه چیز به ویژه آب شرب تحت تاثیر قرار می‌گیرد و شرایط وحشتناک می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی گفت: جهاد کشاورزی، استانداری، شورای کشاورزی، ستاد بحران و سایر دستگاه‌های مسئول باید به هر شکلی که هست، شلتوک‌کاری را حذف کنند و کشت فصلی و جایگزین را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم هورالعظیم زنده بماند، افزود: ما به دنبال زنده ماندن هورالعظیم، تضمین آب کشت فصلی، تامین آب کشت پاییزه و به حداقل رساندن شوری آب در مناطق مختلف هستیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر شلتوک‌کاری انجام نشود، همه این موارد را می‌توانیم اجرایی کنیم و هیچ مشکلی نخواهیم داشت اما اگر برنج‌کاری ادامه داشته باشد، هیچکدام از این موارد را نمی‌توانیم مدیریت کنیم.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: مردم مطالبه‌گر هستند و ما نیز مجبور به پاسخگویی هستیم. ممکن است در مواردی نیز مردم عصبانی شوند اما ما نباید از کوره در برویم و باید شرایط را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: آبی که از پشت سدهای خوزستان رهاسازی می‌شود باید به هدف مورد نظر برسد اما اگر آب به هدفی که مد نظر است نرسد همه برنامه‌ها به هم می‌ریزد. در حال حاضر مانع تمام برنامه‌ها در حوزه آب در خوزستان، شلتوک‌کاران هستند.

استاندار خوزستان بیان کرد: کشت شلتوک در شرایطی که وضعیت آب نرمال باشد لازم است و همه ما نیز کمک خواهیم کرد اما اکنون در شرایط فعلی، تامین آب شرب، مسائل زیست محیطی و کشت‌های فصلی لازم‌تر و مهم‌تر است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.