×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایمنی ، جنبه مغفول در اغلب پروژه‌های راهسازی خوزستان

سرهنگ رضا دولتشاهی شنبه در کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان خوزستان در استانداری اظهارداشت: در بررسی‌های کارشناسی، علل اصلی و ثانویه تصادفات باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه محور هفتکل به باغملک یکی از پرترافیک‌ترین مسیرهای استان محسوب می‌شود گفت: در مسیر هفتکل به باغملک رانندگی های پرخطری صورت می‌گیرد، اما همواره جاده به‌عنوان یک عامل ثانویه در تصادف‌های گزارش شده شناخته می‌شود.

رئیس پلیس راه خوزستان با تاکید بر اینکه موضوع ایمنی در ۹۰ درصد از مسیرهای به بهره‌برداری رسیده استان خوزستان مورد توجه قرار نگرفته است گفت: علائم رانندگی و ایمنی می‌تواند از بروز خیلی از حوادث پیشگیری کند.

وی بر ساماندهی مسیر هفتکل به باغملک از نظر نصب علائم رانندگی و تجهیزات ایمنی تاکیدکرد و گفت: به عنوان مثال، شخصا در هنگام شب در این مسیر تردد داشته‌ام و به‌دلیل نبود علائم رانندگی، تعیین مسیر برای رانندگی با مشکلاتی همراه بوده است.

دولتشاهی یادآورشد: یکی از مشکلات به وجود آمده در اجرای پروژه‌های مربوط به این مسیر پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران است و به همین دلیل پروژه‌هایی که به قطعات مختلف تقسیم شده‌اند، بلا تکلیف مانده‌اند.

حمل جسد در محل حوادث رانندگی تعیین تکلیف شود

رئیس پلیس راه استان خوزستان همچنین به یکی از چالش‌های پیش آمده در اغلب حوادث منجر به فوت اشاره‌کرد و گفت: نحوه حمل اجساد در حوادث رانندگی باید از سوی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی تعیین تکلیف شود.

وی افزود: در حوادث متعدد پیش آمده است که به‌دلیل نبود وسیله نقلیه مربوطه، حمل جسد به وسیله وانت‌بار و یا با خودروهای سواری انجام شده است.

دولتشاهی بیان‌داشت: درباره حضور آتش‌نشانی در هنگام حوادث نیز باید تعیین تکلیف شود تا دستگاه‌های مربوطه با شفافیت بیشتری به وظایف خود اقدام کنند.

طی یک هفته گذشته تعداد فوتی های حوادث رانندگی در مسیر هفتکل به باغملک ۶ نفر گزارش شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.