×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
روند افزایش قیمت مرغ تا ۱۱۸ درصد

از نیمه دوم سال گذشته بازار مرغ نوسان زیادی پیدا کرد و هیچ‌گاه دستگاهی مسئولیت این افزایش شدید قیمت گوشت مرغ را برعهده نگرفت و همچنان هم نوسان قیمت این کالا در بازار ملموس است.

این در حالی است که بررسی جریان تغییر قیمت مرغ در گزارش مرکز آمار که در رابطه با متوسط قیمت اقلام خوراکی منتشر شد نشان می‌دهد که این محصول در خردادماه سال جاری نسبت به همین ماه در سال گذشته ۱۱۸.۸ درصد افزایش قیمت داشته و حتی نسبت به اردیبهشت‌ماه امسال تا مرز پنج درصد گران شده است.

قیمت هر کیلو مرغ در خردادماه سال گذشته به طور متوسط ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که در اردیبهشت‌ امسال تا دو برابر افزایش داشته و به ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

این محصول در خرداد نیز به طور متوسط بیش از ۲۷ هزار تومان فروش رفته و حتی قیمت بالای ۳۱ هزار تومان هم برای آن ثبت شده است.

روند افزایش قیمت مرغ از تیرماه سال گذشته تا خردادماه سال جاری این‌گونه بوده که به طور متوسط ۱۷ هزار و ۲۰۰ تیرماه، در مرداد ۱۷ هزار و ۹۰۰، ۱۸ هزار و ۱۰۰ شهریور، ۱۹ هزار و ۲۰۰ مهر، ۲۴ هزار و ۲۰۰ آبان، ۲۷ هزار و ۳۰۰ آذر، ۲۱ هزار دی، ۲۳ هزار بهمن، ۲۵ هزار و ۸۰۰ اسفند قیمت خورده  و در سال جاری به طور متوسط ۲۷ هزار و ۳۰۰ فروردین، ۲۵ هزار و ۸۰۰ اردیبهشت و ۲۷ هزار و ۱۰۰ در خردادماه برای هر کیلو گوشت مرغ قیمت ثبت شده است.

در رابطه با میزان افزایش قیمت مرغ و کنترل بازار اقدامی که صورت گرفت، تصویب واردات مرغ با ارز ترجیحی بود که در اسفندماه مصوب شد ۵۰ هزار تن از این کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شود و در خردادماه سال جاری نیز بار دیگر هیات دولت واردات ۱۲۰ هزار تن گوشت مرغ به کشور با ارز ۴۲۰۰ تومان را تصویب کرد ولی تاکنون گزارشی در رابطه با میزان واردات از محل این مصوبات منتشر نشده است.

 

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.