×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
تلف شدن دام‌های مولد خوزستان به دلیل بی‌آبی

مجتبی یوسفی اظهار کرد: نیروگاه‌ها در هشت سال گذشته باید توسعه پیدا می‌کردند و وزارت نیرو باید بر اساس برنامه ششم، ۲۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌کرد. فاز دوم نیروگاه رامین که سه سال تعطیل بود نیز باید ۳۰۰ مگاوات برق به تولید کشور می‌افزود و نیروگاه‌های دیگر نیز باید اورهال می‌شدند.

وی افزود: در پی خشکسالی، عدم توانایی تولید سدها و عدم توسعه و اورهال نیروگاه‌ها موجب شد که روز شنبه هفته گذشته در کل کشور دچار نوسانات برق شویم. در این مدت، میزان مصرف برق کشور به ۶۶ هزار مگاوات رسید در حالی که تولید برق، ۵۱ هزار مگاوات بود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان‌های گرم مانند خوزستان، برق و آب حیاتی هستند و این مسائل را پیگیری می‌کنیم. در این راستا، هفته گذشته سه جلسه در سطح ملی برگزار شد و تصمیماتی اتخاذ شد که منجر به بهتر شدن شرایط در دو سه روز اخیر شده است.

وی افزود: صنایع بزرگ مانند فولاد و سیمان در سطح کشور مصرف بار را ۵ هزار مگاوات کاهش دادند. صنایع خرد نیز ۴ هزار مگاوات بار خود را کاهش دادند.

یوسفی تصریح کرد: در خصوص مشکلات رخ‌داده به دلیل عدم انجام تعهدات، از مردم خوزستان عذرخواهی می‌کنم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از دام‌های مولد خوزستان به دلیل بی‌آبی در حال تلف شدن هستند، گفت: مساله آب را از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری کردیم که باید حق‌آبه تالاب هورالعظیم و آب مورد نیاز دامداران تامین شود. برای رفع مشکلات آب در این خصوص تصمیمات و منابعی در نظر گرفته شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.