×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آمارهای تکان‌دهنده از کم‌آبی سدکرخه/کاهش شدید تولید انرژی نسبت به سال قبل

محمدرضا یزدانی‌پور، مدیرعامل سد کرخه امروز در بازدید اهالی رسانه از این سد، با مقایسه آمار اطلاعات سال آبی فعلی تا کنون (۱۳۹۹_۱۴۰۰) با سال آبی گذشته (۱۳۹۸_۱۳۹۹) اظهار کرد: ورودی سال آبی تا کنون ۲۴۶۶ میلیون متر مکعب بوده در حالی که نسبت به سال گذشته که ۶۰۹۳ میلیون متر مکعب در کل سال بوده ۴۰/۷ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: تولید انرژی تا کنون ۵۶۳ هزار و ۹۵۷ مگاوات ساعات بوده که نسبت به سال گذشته که یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۴۴۶ مگاوات ساعت بوده ۴۱/۳ درصد کاهش است.

یزدانی‌پور در رابطه با خروجی کل سال آبی عنوان کرد: این خروجی تا کنون ۳۱۴۸ میلیون متر مکعب اندازه‌گیری شده که نسبت به ۶۶۱۷ میلیون متر مکعب سال گذشته به ۴۷/۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: خروجی رودخانه تا کنون نیز ۲۷۳۴ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به ۵۸۸۲ میلیون متر مکعب سال گذشته به ۴۶/۴ درصد کاهش داشت.

مدیرعامل سد کرخه در مقایسه آمار اطلاعات ۲۴ ساعت گذشته نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته بیان کرد: تراز کنونی ۱۹۶/۶۲ متر است که نسبت به سال گذشته با ۲۱۴/۰۱ متر، ۱۷/۳۹ متر پایین‌تر آمده است.

وی افزود: حجم تا کنون ۲۳۳۶ میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته با ۴۳۷۶ میلیون متر مکعب، ۵۳ درصد کاهش داشته است.

یزدانی‌پور گفت: تولید انرژی کنونی ۱۱۶۶ مگاوات ساعت است که نسبت به سال گذشته با ۵۳۳۶ مگاوات ساعت، ۲۲ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: متوسط ورودی و خروجی نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۸ و ۶۶ متر مکعب بر ثانیه است که نسبت به سال گذشته با ۱۰۸ و ۲۴۸ متر مکعب بر ثانیه، به ترتیب ۱۶ و ۳۵ درصد کاهش داشته است.

 

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.