×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
سیاست سازمان نوسازی مدارس، افزایش سهم دولت در پروژه‌های خیرساز است

مهرالله رخشانی‌مهر در جلسه هم‌اندیشی و بررسی فضاهای آموزشی بهبهان که ۱۷ تیرماه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: میانگین عمر ساخت پروژه‌های آموزشی در کشور از ابتدا تا پایان، ۹ سال است و این مساله آسیب زیادی به بحث مدرسه‌سازی وارد کرده است.

وی افزود: این مساله علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی به صرفه نیست، در دورانی که پروژه در حال اجرا است، دانش‌آموزان باید در مدارس و فضاهای آموزشی نامناسب آموزش ببینند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: طی سال‌های اخیر میانگین عمر ساخت پروژه‌های آموزشی به زیر سه سال کاهش پیدا کرده است و روند اجرای طرح‌ها مطلوب شده است.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام در بحث ساخت مدارس و فضاهای آموزشی تعیین تکلیف شده‌اند، ادامه داد: تخصیص پروژه‌های ملی از سال ۹۶ به بعد همواره صد درصد بوده است و به این دلیل پروژه‌های ملی تعیین تکلیف شده‌اند.

وی افزود: برای پروژه‌های استانی نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با همکاری مجلس شورای اسلامی، بتوانیم اقدامات خاصی انجام دهیم و طرح‌های ناتمام استانی که اعتبارات استانی کفاف اجرای آن‌ها را نمی‌دهد، به اتمام برسانیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: طی سال گذشته برای تامین سیستم‌های سرمایشی، ۳۳ میلیارد تومان اعتبار به خوزستان تخصیص نقدی داده شده است.

رخشانی‌مهر ادامه داد: از سال ۹۶ تا به امروز حدود ۶ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز هزینه شده است. در سال ۹۹ خیرین بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در بحث مدرسه‌سازی تعهد کرده‌اند.

وی افزود: عمده سیاست سازمان نوسازی مدارس کشور، بالا بردن سهم دولت در پروژه‌های خیرساز است. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، سال آینده ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های آموزشی مشارکتی کشور اختصاص می‌یابد و هر استانی مشارکت بیشتری از خیران در ساخت مدارس داشته باشد، اعتبار بیشتری دریافت می‌کند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.