×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
سرانه فضای آموزشی در خوزستان کمتر از میانگین کشوری است

مهراله رخشانی‌مهر در حاشیه افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۵ فضای آموزشی در دزفول، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز افتخار پیدا کردیم که سفری به شهر دزفول داشته باشیم و تعدادی پروژه خیرساز را افتتاح و برای کلنگ‌زنی چند پروژه دیگر نیز برنامه‌ریزی کنیم. در سال ۹۹، خیرین بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه مدرسه‌سازی تعهد کردند که سهم استان خوزستان حدود ۱۸۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرساز طی سال گذشته ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تامین کرد که برای استان خوزستان از این محل، حدود ۱۶۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد و پروژه‌های خیرساز با سرعت قابل قبولی در حال اجرا هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فاصله میانگین فضای آموزشی خوزستان با میانگین کشوری، عنوان کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور، حدود ۵.۲ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که استان خوزستان زیر میانگین فضای آموزشی کشوری است و باید تلاش کنیم که این استان را به میانگین سرانه فضای آموزشی کشور برسانیم.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه در کشور حدود ۱۹ و نیم درصد فضاها نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی دارند، ادامه داد: این عدد در آخرین ارزیابی یعنی سال ۹۵، ۳۰ درصد بود. یعنی در دوره پنج ساله بیش از ۱۰ درصد فضاهای نیازمند تخریب یا مقاوم‌سازی، تخریب شدند و فضاهای استاندارد جایگزین آنها شد. از این ۱۹ و نیم درصد فضاها، فقط ۷ درصد فضاها تخریبی هستند که حتما باید جایگزین شوند. البته این عدد در مقایسه با سال‌های گذشته به مراتب بهتر شده است اما در تلاش هستیم این مساله را هم حل کنیم.

وی تاکید کرد: طی سال ۱۴۰۰، یعنی در سه ماهه اول، تخصیص کامل ردیف‌های عمرانی وزارت را دریافت کردیم و اعتبارات مورد نیاز برای ادامه پروژه‌های نیمه تمام نیز تامین شده است. از سال ۹۶ تاکنون نیز طول دوره ساخت مدارس به شدت کاهش پیدا کرده است. قبلا میانگین عمر ساخت پروژه‌های مدرسه‌سازی حدود ۹ سال بود، یعنی از آغاز تا تحویل پروژه به طور میانگین ۹ سال طول می‌کشید اما طی این سال‌ها این میانگین را به سه سال کاهش دادیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان گفت: خیرین مدرسه‌ساز بیش از ۲۰ سال است که به طور منسجم کار مدرسه‌سازی را انجام می‌دهند و حدود ۵۰ درصد مدارس ساخته شده طی سال‌های اخیر یا خیرساز بودند یا با مشارکت دولت و خیرین ساخته شده‌اند. همچنین استان خوزستان در طرح “آجر به آجر” سرآمد است و رتبه اول را دارد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.