×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
تکمیل حفر نخستین حلقه چاه پروژه طرح توسعه میدان نفتی اهواز یک و چهار

محمد خاوری نژاد اظهارداشت: تکمیل این چاه در نتیجه همکاری میان متخصصان ۲ شرکت، بر اساس برنامه پیش‌بینی شده به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه میدان نفتی اهواز یک و چهار در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن در مناطق نفتخیز جنوب با مشارکت شرکت‌های OEID و NIDC در دست اجرا قرار دارد افزود: دکل حفاری ۳۸ فتح که از دستگاه‌های حفاری سنگین خشکی (توان ۲ هزار اسب بخار) ناوگان شرکت است پس از ترخیص از روی چاه پیش گفته در حال اسپاد روی لوکیشن جدید برای شروع حفاری یک حلقه توسعه‌ای در این موقعیت است.

خاوری نژاد با بیان اینکه شرکت ملی حفاری با هدف شتاب بخشی در اجرای این پروژه، اختصاص چهار دستگاه حفاری را در برنامه دارد اظهار کرد: مقدمات جابجایی دکل حفاری ۳۴ فتح نیز که هم‌اکنون در منطقه عملیاتی گچساران استقرار دارد، فراهم و این دکل به زودی برای حفر سومین حلقه چاه در موقعیت میدان نفتی اهواز یک و چهار مستقر می‌شود.

مدیر پروژه حفاری در میدان اهواز یک و چهار در شرکت ملی حفاری ایران گفت: مدت زمان اجرای پروژه طرح توسعه این میدان که اولین تجربه همکاری مشترک میان این شرکت و  صنایع نفت و انرژی قشم محسوب می‌شود، ۲۴ ماه برآورد شده است.

شرکت ملی حفاری ایران که دفتر مرکزی آن در اهواز است یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران است و اجرای عملیات حفاری به منظور اکتشاف، تولید و بهره‌برداری از مخازن نفت و گاز و تعمیر و ترمیم آنها ایجاد چاه‌های تزریقی و انجام تمامی خدمات فنی وابسته اعم از قلمرو داخلی و فلات قاره را بر عهده دارد.

این شرکت هم‌اکنون دارای ۷۵ دکل حفاری است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.