×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تعارض در توزیع آب حوضه “دز” / نمی‌توانیم همه را راضی کنیم

فرهاد ایزدجو در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با موضوع بررسی شرایط خشکسالی و توزیع آب در بخش‌های مختلف در حوضه رودخانه دز که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در حوضه دز، تعارض‌هایی در برنامه تخصیص آب به واسطه برداشت‌های کشت شلتوک و سایر تصمیم‌گیری‌ها به وجود آمده است.

وی افزود: علی‌رغم برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و رهاسازی آب، شرکت کشت و صنعت دهخدا نمی‌تواند آب مورد نیاز خود را به واسطه تعارض‌های به وجود آمده برداشت کند.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان در خصوص تامین آب شرکت کشت و صنعت هفت تپه تصریح کرد: به اعتقاد سازمان آب و برق خوزستان، آب مناسبی در اختیار شرکت کشت و صنعت هفت تپه قرار می‌گیرد اما این شرکت مرتب به تخصیص آب معترض است و از بخش‌های مختلف پیگیر تخصیص آب بیشتر است.

ایزدجو گفت: در حوضه دز، منافع کشاورزان ناحیه شمال برای کشت پاییزه، شلتوک‌کاران، شرکت نیشکر هفت تپه و شرکت نیشکر دهخدا در برداشت آب با یکدیگر در تعارض است و این مساله، مشکلاتی برای تامین آب این بخش‌ها به وجود آورده است.

وی افزود: در برنامه‌ریزی حوضه دز برای کشت‌های پاییز و زمستان محدودیت‌هایی را لحاظ کرده‌ایم در صورتی که کشاورزان ناحیه شمال به دنبال آن هستند تا مانند شرایط نرمال در آن مناطق کشت کنند و این مساله برای پایین دست مشکل‌ساز خواهد شد.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: هر تصمیم‌گیری که در خصوص حوضه دز انجام شود، قطعا تبعات خاص خود را خواهد داشت و نمی‌توانیم در توزیع آب در حوضه دز همه را راضی کنیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.