×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
بازدیدمشترک رییس اداره حفاظت محیط زیست اهوازو مدیریت شرکت آبفا کلانشهر از روند پیشرفت فیزیکی پروژه کلکتور فاضلاب شرق اهواز

به گزارش اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، دکتر باقری در این بازدید با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به عنوان پیمانکار پروژه، حدود ۹۴ کیلومتر به همراه احداث ۱۵ باب ایستگاه پمپاژ و همچنین بازسازی ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب را طی قرارداد سه ساله انجام خواهد داد.

باقری افزود: این پروژه در ۶ منطقه تعریف شده است که در حال حاضر کوی ملت با ۱.۵ کیلومتر‌خط انتقال به روش میکروتونلینگ و پنج کیلومتر خط تحت فشار و احداث دو باب ایستگاه پمپاژ در فعال می باشد.

وی بیان داشت: طی این عملیات هفت نقطه ورودی فاضلاب به رودخانه کارون حذف می گردد و فاضلاب با دبی ۲۵۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز به خط جمع کننده(کلکتور) موجود در شرق اهواز متصل می گردد.

مدیر شرکت آبفا اهواز اضافه نمود: با توجه به اینکه کلکتور مذکور از محل خط راه آهن شرق اهواز هنوز عبور نکرده و فاضلاب آن در حال حاضر در محل دامغه به نهر مالح می ریزد لذا لازم است پروژه عبور از سه خط راه آهن که ۴۷متر می باشد تکمیل گردد که توسط شرکت پویان مسیر تحت پیمان قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در حال اجرا می باشد.

باقری در ادامه اظهار داشت: پس از تکمیل پروژه ساماندهی وضعیت فاضلاب شهری اهواز، کلیه حجم فاضلاب مناطق شرقی به تصفیه خانه بزرگ این منطقه منتقل می گردد.

وی ضمن بررسی موانع پیشرو به ارائه راهکارهای فنی اجرای پروژه های دردست اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز با هدف جلوگیری از تخلیه فاضلاب شهری به رودخانه کارون پرداخت.ایشان در پاسخ به سوال احدی از روزنامه نگاران مبنی برسلامت آب اهواز گفت:روزانه ۸۰ مورد نمونه برداری از شبکه توزیع آب اهواز انجام که در آزمایشگاه میکروبیولوژی پیشرفته شرکت آبفااهواز بررسی و صحت و سلامت آب تولیدی را تایید میکند.ضمنا مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز برفرآیند تولید و توزیع آب نظارت و کنترل کامل دارند.

مدیرشرکت آبفااهواز گفت در حال حاضر عمده ی برداشت آب خام موردنیاز ۶۰ درصد از آب غدیر کرخه و ۲۰ درصد ازآب حیات شوشتر و نهایتا درصورت نیاز ۲۰ درصد از بالادست رودخانه کارون تامین شده که پس از انجام فرآیندهای تصفیه آب وارد مدار توزیع میگردد.

مهندس علی بنی عگبه رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز نیز گفت با توجه به پیشرفت پروژه نسبت به بازدید قبلی در بازدید امروز شاهد برداشتن یکی از خطوط راه آهن و سپر کوبی جهت زیر سازی و عبور لوله فاضلاب از این قسمت از مسیر ، ابراز امیدواری کرد که با تشریک مساعی بین بخشی و تسریع در اجرای پروژه هر چه زودتر شاهد اتصال این خط به تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز باشیم ایشان در پایان از زحمات عوامل شرکت آبفا اهواز و مجموعه اجرایی تقدیر نموده و ابراز کرد که با توجه به تخلیه قسمتی از فاضلاب شرق اهواز به رودخانه کارون خواستار رفع موانع با همکاری سایر دستگاهها و تسریع در اجرای خطوط انتقال فاضلاب شرق اهواز و اتصال به تصفیه فاضلاب شرق اهواز شدند و ابراز امیدواری کرد با پیگیری چالش ها و موانع ارائه شده و تعامل با صنایع فولاد و ادارات شهری در اجرای پروژه گامی موثر برداشته شود.

درپایان آقای حاجی زاده مدیراداره روابط عمومی وآموزش همگانی شرکت آبفا اهواز از تعامل و حضور صمیمانه مدعوین و اصحاب رسانه و تحمل گرمای طاقت فرسا تقدیر و تشکر نمود و اظهار امیدواری کرد با پیشرفت فیزیکی پروژه های آب و فاضلاب شهری و اطلاع رسانی به موقع و کامل به شهروندان عزیز اهوازی در رفع دغدغه های مردم موثر واقع شویم.
✅ دوشنبه ۱۴تیرماه ۱۴۰۰
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.