×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
استاندار خوزستان بر تامین آب کشت تابستانه تاکید کرد

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با موضوع بررسی شرایط خشکسالی و توزیع آب در بخش های حوضه آبریز رودخانه دز برگزار شد اظهار داشت: کشت فصلی که قول آن را داده بودیم باید انجام شود تا به کشاورزان آسیبی وارد نشود.

وی با اشاره به خشکسالی عمیق در سال جاری آبی و ممنوعیت کشت شلتوک گفت: همه مسوولان ذیربط باید با هماهنگی و اقناع سازی کشاورزان از کشت شلتوک جلوگیری کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مدیریت مصرف آب باید به شیوه ای باشد که بخش های مختلف همچون صنایع نیشکر دچار ورشکستگی و یا بحران جدی نشوند.

وی افزود: در شرایط کنونی که منابع آبی با محدودیت قابل ملاحظه ای مواجه است باید با کار کارشناسی، همه جانبه و تصمیم عاقلانه و منطقی این دوره زمانی را مدیریت کنیم.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته بخشی از خسارات کشاورزان از سیل ۹۸ پرداخت شد اما با توجه به خشکسالی شدید امسال، امیدواریم کشاورزان عزیز با مصوبه منع کشت شلتوک همراهی و همکاری کنند.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، عسل ، دام ، شیلات و تولید ۱۳۸ نوع محصول در جایگاه نخست کشور ایستاده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.