×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
تخلیه چهار میلیون تن انواع کالاهای اساسی در بندر امام خمینی

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با به‌کارگیری توان تجهیزاتی و عملیاتی با هدف برقراری زنجیره تأمین کالای اساسی چهار میلیون و ۱۴۵ هزار تن انواع کالای اساسی از ۷۳ فروند کشتی در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شد که سه درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون سه میلیون و ۶۲۲ هزار تن انواع کالای اساسی از انبارهای این مجتمع بزرگ بندری بارگیری و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به  اهمیت نقش حمل و نقل  چندوجهی به منظور تسریع در خروج کالا از بندر و کاهش هزینه تمام شده برای مشتریان گفت: بیش از ۳۷۹ هزار تن انواع کالای اساسی از ایستگاه‌ها و پایانه‌های ریلی بندرامام خمینی(ره) بارگیری و از طریق راه‌آهن سراسری به دیگر نقاط کشور حمل و سه میلیون و ۲۴۲ هزار تن نیز به وسیله ناوگان جاده‌ای به مبادی مصرف جابجا شده است.

وی ادامه داد: گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی از جمله کالاهای اساسی هستند که از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شوند.

عادل دریس تصریح کرد: میزان کالاهای اساسی موجود در مجتمع بندری امام خمینی(ره) را بالغ بر سه میلیون و ۳۶۵ هزار تن اعلام کرد که به تدریج پس از پشت سرگذاشتن تشریفات قانونی ترخیص و در بازارهای مصرف توزیع می‌شود.

 

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.