×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اختصاص ۸۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش روستایی کشور

کاوه معراجی در نشست بررسی مناطق محروم خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۴ هزار آبادی در خوزستان وجود دارد که ۲۲۰۰ مورد از این آبادی‌ها، روستا و بالای ۲۰ خانوار هستند.

وی با بیان اینکه جمعیت روستایی خوزستان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است، افزود: یک درصد از جمعیت خوزستان در روستاهای زیر ۲۰ خانوار ساکن هستند و در هدف‌گذاری‌ها، این یک درصد کنار گذاشته می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی کشور تصریح کرد: وضعیت استان خوزستان از نظر شاخص جمعیتی در برخی موارد خوب است. خوزستان از نظر طرح هادی از میانگین کشوری بالاتر است و در بحث مقاوم‌سازی نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

معراجی ادامه داد: وضعیت خوزستان در گازرسانی نیز بسیار بهتر از وضعیت میانگین کشور است.

وی با بیان اینکه در روستاهای خوزستان با چهار چالش مهم مواجه هستیم، گفت: حدود ۷۴۲ روستا، بالای ۱۰۰ خانوار جمعیت دارند که باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم. حدود ۵۸ روستا نیز در حریم شهرها هستند که باید برای آن‌ها نیز برنامه جداگانه داشته باشیم‌.

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی کشور بیان کرد: ۵۱ دهستان در خوزستان وجود دارد که محروم‌تر از سایر مناطق هستند و حدود ۳۸۰ هزار نفر جمعیت در این دهستان‌ها ساکن هستند و باید برای آن‌ها نیز برنامه‌ریزی جداگانه داشته باشیم.

معراجی با بیان اینکه خوزستان از نظر درآمد و هزینه روستایی، پس از استان‌های قم و آذربایجان غربی سومین استان کشور است، گفت: در اعتبارات ۱۴۰۰ با تلاش‌های انجام‌شده مواردی را که می‌توانستیم، به قانون بودجه اضافه کردیم. در این زمینه ۵ هزار میلیارد تومان برای راه و ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آب آشامیدنی به قانون بودجه افزودیم.

وی با اشاره به اینکه رشد بسیار خوبی در منابع روستایی در قانون بودجه ۱۴۰۰ داشتیم، افزود: امسال ۸۵ هزار میلیارد تومان برای بخش روستایی کشور اعتبار در نظر گرفته شده و می‌توانیم از این منابع برای توسعه روستاهای کشور استفاده کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی کشور تصریح کرد: امسال می‌توانیم ۱۴۰۰ میلیارد تومان به روستاهای خوزستان کمک کنیم تا پروژه‌های روستایی در خوزستان اجرایی شوند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.